Overslaan en naar de inhoud gaan

China grootste markt luxe goederen

China is nu de grootste markt voor luxe goederen. Het land wipt daarmee de Verenigde Staten van de troon. Aldus onderzoek van Bain &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consultants van Bain & Company rekenden uit dat China goed is voor 27 procent van alle bestedingen aan luxe goederen en diensten. De Verenigde Staten blijven steken op 20 procent. In 2015 zal het Chinese percentage 33 procent zijn.

related partner content for mobile comes here

Het consultancybureau zegt dat luxe sales in China zelf met 7 procent per jaar zijn gegroeid, tot 18,1 miljard dollar in 2012. Dat is de laagste groei in 5 jaar, maar nog steeds hoger dan in andere grote landen.

Chinezen geven over de grens wel meer uit: 46,4 miljard dollar.

De lagere groei komt volgens Bain door nieuwe regelgeving, die stelt dat luxe goederen niet meer mogen worden bekostigd uit publieke gelden. Chinezen geven veel zakelijke cadeaus (het is de belangrijkste driver van de luxe categorie), maar dat gebruik daalde in 2012 met 5 procent, naar 25 procent.

Daarnaast denkt het bureau dat Chinese shoppers een andere smaak krijgen, en minder vaak voor de bekende Westerse merken gaan.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in