China grootste markt luxe goederen


De consultants van Bain & Company rekenden uit dat China goed is voor 27 procent van alle bestedingen aan luxe goederen en diensten. De Verenigde Staten blijven steken op 20 procent. In 2015 zal het Chinese percentage 33 procent zijn.
Het consultancybureau zegt dat luxe sales in China zelf met 7 procent per jaar zijn gegroeid, tot 18,1 miljard dollar in 2012. Dat is de laagste groei in 5 jaar, maar nog steeds hoger dan in andere grote landen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSChinezen geven over de grens wel meer uit: 46,4 miljard dollar.
De lagere groei komt volgens Bain door nieuwe regelgeving, die stelt dat luxe goederen niet meer mogen worden bekostigd uit publieke gelden. Chinezen geven veel zakelijke cadeaus (het is de belangrijkste driver van de luxe categorie), maar dat gebruik daalde in 2012 met 5 procent, naar 25 procent.
Daarnaast denkt het bureau dat Chinese shoppers een andere smaak krijgen, en minder vaak voor de bekende Westerse merken gaan.
Bron: Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid