Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) ‘Versla de Verleiding’ - Weight Watchers

De game 'Versla de Verleiding' is volgens Weight Watchers Nederland een succes geworden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jeroen Kroes, manager online Benelux Weight Watchers: ‘Gewicht verliezen en gezonder leven is in deze hedonistische wereld een moeilijke opgave. Daarom is het van belang dat werken aan een gezondere leefstijl vooral ook ‘fun’ is. Met deze game hebben we op een zeer luchtige manier de consument kennis laten maken met ‘De Nieuwe Aanpak’ (je mag af en toe toegeven aan verleidingen, zolang het maar met mate is) van Weight Watchers.’

related partner content for mobile comes here

Insteek: tijdens de game kom je er spelenderwijs achter dat bewust en gezond eten en sporten belangrijk is, maar dat je ook wel eens mag zondigen.

Primaire doelstelling van de campagne/game was fanacquisitie voor de van Weight Watchers Nederland. Secundair:
• ‘Nevers’ (personen die Weight Watchers niet meenemen in merkoverweging) spelenderwijs kennis laten maken met het Weight Watchers-programma en de innovatie;
• Kennis overdragen: bij Weight Watchers val je af door bewust en gezond te eten en te bewegen.

Becky
Het figuurtje Becky speelt de hoofdrol in ‘Versla de Verleiding’. Becky eet alles wat op haar pad komt. Aan de speler de taak om te zorgen dat Becky zo gezond mogelijk eet. Vang gezonde voedingsmiddelen om punten te scoren en zorg dat je zo lang mogelijk in leven blijft door niet te veel ongezond te eten. Door te sporten maak je het eten van ongezonde voeding weer goed.

‘Versla de Verleiding’ is via meerdere platformen te spelen. De game was beschikbaar op desktop (via een Facebook-app), en op mobiel. Tijdens de campagneperiode is de app ruim 3.000 keer geïnstalleerd.
Ter ondersteuning van de game zijn Facebook-advertenties ingezet, zowel op desktop als op mobiel.

Resultaten
• De Facebook-advertenties werden 28 miljoen keer gezien;
• De app werd 10.404 keer gespeeld door 8.577 unieke bezoekers;
• Zo’n 200 gebruikers speelden de game tussen de 9 en 50 keer;
• De game en Facebook-advertenties hebben voor 3.400 nieuwe fans gezorgd;
• De game en advertenties hebben uiteindelijk zoveel nieuwe leden opgeleverd dat de mediakosten zo goed als direct terugverdiend zijn aldus Weight Watchers.

De campagne is opgezet in samenwerking met socialemediabureau Your Social.

‘De game was een nieuw aspect in onze sociale activiteiten maar gezien de resultaten gaan we dit zeker voortzetten’, aldus Kroes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in