Overslaan en naar de inhoud gaan

Blauw Research lanceert Auction Based Insights

Online veiling om inzicht te krijgen in werkelijk koopgedrag (en daarmee productwaarde).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeksbureau werkt hiertoe samen met de Amsterdamse start-up Veylinx.

related partner content for mobile comes here

De veilingmethode is gebaseerd op het werk van Nobelprijswinnaar en heet dan ook een ‘Vickrey auction’.

Hoe werkt het: 
Consumenten nemen deel aan een online veiling waarbij verschillende uitingen van hetzelfde concept of product worden voorgelegd. Bieders krijgen een paar minuten de tijd om één bod uit te brengen zonder te weten wat anderen hebben geboden.

De hoogste bieder neemt het product af, tegen de op één na hoogste prijs. Deelnemers zijn verplicht het product af te nemen tegen het geboden bedrag. Blauw analyseert vervolgens de biedingen en berekent de waardestijging (-of daling) per uiting.  

Waar andere methoden zich alleen richten op de koopintentie, claimt zegt Blauw werkelijk koopgedrag in kaart te kunnen brengen.

De methode kan ingezet worden voor vraagstukken rondom communicatie, producten en pricing. Klanten van Blauw zijn onder andere Heineken en Philips.

Veylinx is opgericht door de promovendi Anouar El Haji en Bram Kuijken van de Universiteit van Amsterdam. Ze afgelopen zomer in de Verenigde Staten de prijs voor beste innovatie in marktonderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in