Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerder zoekt jongeren op

Wie tegenwoordig geen communicatieplannen heeft gericht op jongeren, lijkt achterop te raken. Jongeren en jongvolwassenen zijn hot bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Douwe Egberts speelt in op de insight dat ook jongeren vinden dat er niets gaat boven persoonlijk contact met vrienden. En blijkbaar is koffie ook voor hen een sterk bindmiddel. En wij maar denken dat dit product juist voor de huisvrouw en de werkende man is. Bij koffie denken we niet gelijk aan jongeren. Evenmin doen we dat bij auto’s of financiële instellingen. Toch zie je ook hier aandacht voor jongeren ontstaan.

related partner content for mobile comes here

Zo las ik eind vorige maand dat pensioenuitvoerder SPF Beheer een pensioenstrip heeft uitgebracht, genaamd . Op deze manier wil SPF Beheer de pensioen uit de complexe, afstandelijke hoek halen. De vraag is of een pensioenpropositie überhaupt interessant (te maken) is voor jongeren en jongvolwassenen. Ook zag ik het afgelopen jaar ING en Rabobank met programma’s op kinderzender Nickelodeon. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen, zullen ze bij de banken hebben gedacht. Maar heeft het daadwerkelijk zin om de consument al zo jong mogelijk met je merk in aanraking te laten komen?

Allereerst hebben jongeren steeds meer te besteden. Ze zijn daarmee een belangrijke consument geworden. Daarnaast zijn het de early adopters van veel dingen. Wat onder de twintigers wordt opgepakt, verspreid zich daarna als een olievlek over de andere consumentengroepen. Ze zijn dus grote influencers en daarom een belangrijke groep. Daarnaast is er ook nog zoiets als merkloyaliteit. Dit dwingt bedrijven om steeds ‘jonger’ te beginnen met hun communicatiestrategie.

Het credo van de afgelopen jaren luidt: ‘growing old younger’ en ‘staying young older’. Dit bevestigt de invloed van de twintiger op oudere en jongere generaties. Dit kwam al naar voren uit internationaal onderzoek van MTV Networks naar . Vanuit dat perspectief is de focus van adverteerders op jongeren een logische keuze. Struikelblok is hier echter dat men niet alleen aan een communicatiestrategie moet denken, maar zich daadwerkelijk moet afvragen of de propositie zelf interessant genoeg is voor jongeren. Met andere woorden, een pensioen uitgelegd in een strip blijft nog steeds een product dat niet appelleert aan jongeren. Eerst aan de tekentafel dus om een sterke jongerenpropositie van de grond te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in