Overslaan en naar de inhoud gaan

Actiematige crm, het kan

CRM is niet alleen maar voor de lange termijn. In de huidige recessietijd is CRM geschikt voor vlotte behoeftenbevrediging van klanten en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dan moeten we denken aan een doelgroep die makkelijk en duidelijk bereikt kan worden. CRM, in combinatie met dm-technieken, kan zorgen voor snelle, additionele omzetten. Dat kan bijvoorbeeld nodig zijn als een van de verkoopregio’s achterblijft in omzet, als een concurrent zich vlakbij een van jouw locaties vestigt, of als een nieuw product wordt gelanceerd. Bedenk wel dat verkoopstimulerende dm-acties wel moeten passen in de langetermijn merk- en crm-strategie. En dat je probeert de klanten die voor een tijdelijke actie zijn gevallen, vast te houden voor de lange termijn.Probeer de inzet van communicatiemiddelen zo gepersonaliseerd als mogelijk te doen. En wees niet kinderachtig met het aanbod, dat moet echt significant waarde opleveren voor de doelgroep waarop wordt gemikt. Let ook op of de verkoopdata die als gevolg van de actie vrij zullen komen, goed kunnen worden ingepast in de bestaande klantenbestanden.

related partner content for mobile comes here

Bron: direct marketing, augustus 2001 (43000) 3 pgs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in