Actiematige crm, het kan
Dan moeten we denken aan een doelgroep die makkelijk en duidelijk bereikt kan worden. CRM, in combinatie met dm-technieken, kan zorgen voor snelle, additionele omzetten. Dat kan bijvoorbeeld nodig zijn als een van de verkoopregio’s achterblijft in omzet, als een concurrent zich vlakbij een van jouw locaties vestigt, of als een nieuw product wordt gelanceerd. Bedenk wel dat verkoopstimulerende dm-acties wel moeten passen in de langetermijn merk- en crm-strategie. En dat je probeert de klanten die voor een tijdelijke actie zijn gevallen, vast te houden voor de lange termijn.Probeer de inzet van communicatiemiddelen zo gepersonaliseerd als mogelijk te doen. En wees niet kinderachtig met het aanbod, dat moet echt significant waarde opleveren voor de doelgroep waarop wordt gemikt. Let ook op of de verkoopdata die als gevolg van de actie vrij zullen komen, goed kunnen worden ingepast in de bestaande klantenbestanden.
Bron: direct marketing, augustus 2001 (43000) 3 pgs
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid