Geld uitgeven bij recessie


Het economische klimaat geeft reden tot zorg, maar kan ook juist als een kans worden gezien. Immers, sterke merken kunnen nu aantonen hoe flexibel en duurzaam ze zijn. Bovendien is de waarschijnlijkheid van een shake-out onder zwakkere concurrenten groot, zodat marktaandeel veroverd kan worden. Onderzoek van het Marketing Forum Europe laat dan ook zien dat er niet echt bezuinigd wordt op de marketingbudgetten in Europa. Slechts 10 procent van de ondervraagden zegt plannen voor forse reducties te hebben, en nog eens 15 procent ‘enige reductie’. 65 Procent gaat de huidige uitgaven handhaven, en de overige 10 procent is zelfs van plan meer uit te gaan geven.
Microsoft, dat dit jaar voor het eerst sinds 1995 weer op tv adverteerde en voor het eerste een wereldwijde campagne voerde voor Windows XP, dient als inspirerend voorbeeld. Het spendeerde maar liefst 200 miljoen dollar en is tevreden over de resultaten van die uitgaven. Alleen in Engeland is de omzet 40 procent hoger dan verwacht, volgens UK marketing director Oliver Roll.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS65 Procent van de ondervraagden gaf aan in de komende 12 maanden de budgetten te gaan herverdelen. Focus komt te liggen op loyalty en retention (67%), gevolgd door database management en e-commerce (58%). Daarna volgen marktonderzoek en CRM (50%). PR, geïntegreerde marketingcommunicatie en database marketing eindigen onderaan de lijst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid