Overslaan en naar de inhoud gaan

Geld uitgeven bij recessie

Europese marketeers houden de moed erin, meldt het Marketing Forum Europe, dat onderzoek deed onder senior marketeers. Er wordt niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het economische klimaat geeft reden tot zorg, maar kan ook juist als een kans worden gezien. Immers, sterke merken kunnen nu aantonen hoe flexibel en duurzaam ze zijn. Bovendien is de waarschijnlijkheid van een shake-out onder zwakkere concurrenten groot, zodat marktaandeel veroverd kan worden. Onderzoek van het Marketing Forum Europe laat dan ook zien dat er niet echt bezuinigd wordt op de marketingbudgetten in Europa. Slechts 10 procent van de ondervraagden zegt plannen voor forse reducties te hebben, en nog eens 15 procent ‘enige reductie’. 65 Procent gaat de huidige uitgaven handhaven, en de overige 10 procent is zelfs van plan meer uit te gaan geven.

related partner content for mobile comes here

Microsoft, dat dit jaar voor het eerst sinds 1995 weer op tv adverteerde en voor het eerste een wereldwijde campagne voerde voor Windows XP, dient als inspirerend voorbeeld. Het spendeerde maar liefst 200 miljoen dollar en is tevreden over de resultaten van die uitgaven. Alleen in Engeland is de omzet 40 procent hoger dan verwacht, volgens UK marketing director Oliver Roll.

65 Procent van de ondervraagden gaf aan in de komende 12 maanden de budgetten te gaan herverdelen. Focus komt te liggen op loyalty en retention (67%), gevolgd door database management en e-commerce (58%). Daarna volgen marktonderzoek en CRM (50%). PR, geïntegreerde marketingcommunicatie en database marketing eindigen onderaan de lijst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in