Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetters houden het voor gezien

Het internetgebruik is over z'n hoogtepunt heen. Een op de zes gebruikers heeft het de afgelopen maanden voor gezien gehouden. Ze vinden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een grootscheeps internetonderzoek van adviesbureau InSites Consulting in Gent. Aan het onderzoek deden honderdduizenden gebruikers mee. Nederland telt 5,7 miljoen mensen van 15 jaar en ouder met een internetaansluiting die tenminste één keer per maand online gaan. Dat is nog wel een groei van 10 procent in vergelijking met eind vorig jaar, maar die vond voornamelijk in het eerste kwartaal plaats. Sinds april is de groei er helemaal uit, schrijft het Algemeen Dagblad. Met de 5,7 miljoen aansluitingen loopt Nederland in de pas met andere Noord-Europese landen. Alleen Zweden en de VS lopen verder voorop. Onderzoeksbedrijf InSites noemt het `onthutsend' dat 17 procent van de internetters zijn belangstelling voor het medium aan het verliezen is, vooral omdat het gaat om een groep mensen die al jaren op het net actief is. Ze gaan niet meer op zoek naar nieuwe sites en vinden het internet in toenemende mate gebruiksonvriendelijk. Het opzoeken van nieuws, het downloaden van muziek, thuisbankieren en het plannen van vakanties zijn de populairste toepassingen op het net. Maar volgens de onderzoekers willen de mensen voor deze diensten niet betalen. Ook in de groei van het aantal on line-kopers zit de klad. In oktober zeiden 2,7 miljoen mensen wel eens wat via internet te kopen, ongeveer even veel als een jaar daarvoor.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in