Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP wil nieuwe keten voor ‘vechtmerken’

WPP, de grootste marketingservicesgroep in de wereld en moeder van onder meer JWT, O&M en Y&R, wil een nieuw netwerk oprichten speciaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens The Wall Street Journal, dat de naam van het nieuwe netwerk nog niet weet, wordt intern bij WPP gesproken van zogenaamde ‘challenger brands’, merken van kleinere ondernemingen die wel op de internationale markt concurreren. Merken die vaak ook concurreren met merken die door de drie bestaande WPP-netwerken worden behandeld. Als voorbeeld worden genoemd merken als Singapore en Alfa Romeo.
Niet wordt gemeld door de WSJ dat WPP eerder zo’n netwerk had, Conquest, opgericht om Alfa Romeo te behandelen. Dat net is geflopt.

related partner content for mobile comes here

Het dagblad citeert bronnen binnen WPP dat het nieuwe netwerk meer gedurfde reclame zou gaan maken en ook een meer hip imago zou willen nastreven dan dat van JWT, O&M en Y&R.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in