Overslaan en naar de inhoud gaan

Wink leidt Kobalt

Martin Wink, nu managing director van OMD, is per 1 april 2012 benoemd tot directeur van Kobalt Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Martin Wink (43) volgt Marco Geeratz op als directeur van Kobalt Media. Hiervoor was hij twee jaar managing director van OMD. Eerder was hij vier jaar lang CEO van MPG Nederland (nu Havas Media). In het beginstadium van zijn carrière werkte Wink zeven jaar bij Kobalt waarin hij zich opwerkte tot business unit directeur. Geeratz blijft betrokken bij Kobalt Media in de board.

related partner content for mobile comes here

Veel grote accounts verlieten Kobalt Media de afgelopen tijd, waaronder Mars, Eneco, Albert Heijn, ABN Amro en Heineken. Kobalt Media zegt nu nog voor meer dan 40 klanten te werken, waaronder C1000, Perfetti Van Melle, C&A, BCC, De Consumentenbond en Peijnenburg. Kobalt Media is sinds november 2011 onderdeel van Aegis Media Nederland B.V..

Wink laat in een reactie aan Adformatie weten dat zijn terugkeer bij Kobalt wel appelleert aan het sentiment van vroeger. Wink: ‘De doorstart daarna naar netwerkbureaus was logisch, maar daar word je niet per se gelukkiger van, nu kan ik gewoon weer Nederlands praten.’ Wink doelt op de internationale belangen die gediend moeten worden binnen de netwerkbureaus. Wink: ‘Als je OMD mag leiden is het veel moeilijker om oriëntaties van klanten naar je hand te zetten. We hebben vorig jaar bijvoorbeeld Sara Lee binnengehaald en daar hebben we echt een bijdrage aan geleverd, maar doorslaggevendheid is dan niet aan de orde.’

De stap van Wink is er een van een top drie bureau naar een bureau dat min of meer opnieuw moet beginnen. Hij zegt dat het mandaat dat hij heeft gekregen bepalend is geweest. Wink: ‘Ik krijg de ruimte. Dit vind ik een leukere uitdaging. Ik denk dat een lokaal georiënteerd bureau als Kobalt met de kennis en kunde vanuit een toonaangevend netwerk meer dan bestaansrecht en potentie heeft.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in