Wink leidt Kobalt
Martin Wink (43) volgt Marco Geeratz op als directeur van Kobalt Media. Hiervoor was hij twee jaar managing director van OMD. Eerder was hij vier jaar lang CEO van MPG Nederland (nu Havas Media). In het beginstadium van zijn carrière werkte Wink zeven jaar bij Kobalt waarin hij zich opwerkte tot business unit directeur. Geeratz blijft betrokken bij Kobalt Media in de board.
Veel grote accounts verlieten Kobalt Media de afgelopen tijd, waaronder Mars, Eneco, Albert Heijn, ABN Amro en Heineken. Kobalt Media zegt nu nog voor meer dan 40 klanten te werken, waaronder C1000, Perfetti Van Melle, C&A, BCC, De Consumentenbond en Peijnenburg. Kobalt Media is sinds november 2011 onderdeel van Aegis Media Nederland B.V..
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaWink laat in een reactie aan Adformatie weten dat zijn terugkeer bij Kobalt wel appelleert aan het sentiment van vroeger. Wink: ‘De doorstart daarna naar netwerkbureaus was logisch, maar daar word je niet per se gelukkiger van, nu kan ik gewoon weer Nederlands praten.’ Wink doelt op de internationale belangen die gediend moeten worden binnen de netwerkbureaus. Wink: ‘Als je OMD mag leiden is het veel moeilijker om oriëntaties van klanten naar je hand te zetten. We hebben vorig jaar bijvoorbeeld Sara Lee binnengehaald en daar hebben we echt een bijdrage aan geleverd, maar doorslaggevendheid is dan niet aan de orde.’
De stap van Wink is er een van een top drie bureau naar een bureau dat min of meer opnieuw moet beginnen. Hij zegt dat het mandaat dat hij heeft gekregen bepalend is geweest. Wink: ‘Ik krijg de ruimte. Dit vind ik een leukere uitdaging. Ik denk dat een lokaal georiënteerd bureau als Kobalt met de kennis en kunde vanuit een toonaangevend netwerk meer dan bestaansrecht en potentie heeft.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid