Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat wil de consument van de retailer?

De Nederlandse retailwereld maakt moeilijke tijden door. De ongunstige ontwikkeling in koopkracht zorgt ervoor dat de consument vaker zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe tevreden is de consument met het grootwinkelbedrijf, laten consumenten zich leiden door de sfeer in de winkel, het aanbod, de aanbiedingen of wellicht de bereikbaarheid? Motivaction vroeg het aan consumenten en marketeers en het novembernummer van het Tijdschrift voor Marketing doet verslag.

related partner content for mobile comes here

Supermarkten zijn volgens de consument ideaal wanneer ze voldoen aan de volgende criteria: een ruim aanbod aan verschillende producten, goede kwaliteit en goed te bereiken. De marketeers zitten er dus goed naast met hun aanname dat grote, schone en overzichtelijke supermarkten bovenaan het wenslijstje van de consument staan! De consument vindt prijs en diversiteit aan merken minder relevant. Albert Heijn scoort als beste op al deze criteria.

Warenhuizen doen er goed aan een ruim aanbod te presenteren met zo veel mogelijk merken, iets wat de marketeer onderschat. Daarbij moet de bewegwijzering in het warenhuis optimaal zijn aangezien dit veel irritatie bij de consument oproept. Als ze erin slagen dit te verbeteren is de consument dik tevreden. HEMA is koploper als het gaat om sfeer, kwaliteit en overzichtelijkheid van het aanbod en V&D slaagt er het beste in om een ruim aanbod aan producten en merkartikelen aan te bieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in