Wat wil de consument van de retailer?
Hoe tevreden is de consument met het grootwinkelbedrijf, laten consumenten zich leiden door de sfeer in de winkel, het aanbod, de aanbiedingen of wellicht de bereikbaarheid? Motivaction vroeg het aan consumenten en marketeers en het novembernummer van het Tijdschrift voor Marketing doet verslag.
Supermarkten zijn volgens de consument ideaal wanneer ze voldoen aan de volgende criteria: een ruim aanbod aan verschillende producten, goede kwaliteit en goed te bereiken. De marketeers zitten er dus goed naast met hun aanname dat grote, schone en overzichtelijke supermarkten bovenaan het wenslijstje van de consument staan! De consument vindt prijs en diversiteit aan merken minder relevant. Albert Heijn scoort als beste op al deze criteria.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaWarenhuizen doen er goed aan een ruim aanbod te presenteren met zo veel mogelijk merken, iets wat de marketeer onderschat. Daarbij moet de bewegwijzering in het warenhuis optimaal zijn aangezien dit veel irritatie bij de consument oproept. Als ze erin slagen dit te verbeteren is de consument dik tevreden. HEMA is koploper als het gaat om sfeer, kwaliteit en overzichtelijkheid van het aanbod en V&D slaagt er het beste in om een ruim aanbod aan producten en merkartikelen aan te bieden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid