Volkswagen zoekt nieuwe wegen


'Ik weet niet of dit een visie is, maar ik wil dat we meer geld verdienen’, aldus Pischetsrieder. Hij heeft geen keus, want ’s werelds vijfde autofabrikant geeft teveel geld uit en krijgt te weinig binnen. Om het tij te keren heeft de nieuwe CEO een strategie uitgestippeld waarbij er binnen het bedrijf twee merkgroepen zijn: de traditionele VW-familie en de sportieve Audi-groep. Elk richt zich op bepaalde marktniches, en rijdt daarbij de andere merkgroep niet in de wielen. Daarnaast legt Pischetsrieder meer nadruk op design en marketing, wat onder andere resulteerde in een stijlvolle campagne voor VW’s luxepaard Phaeton, dat het op moet nemen tegen Mercedes. Of deze aanpak vruchten afwerpt, is nog te bezien. De verkoopcijfers van de Phaeton vallen tot nog toe tegen, en dat kan weleens te maken hebben met het imago van Volkswagen, aldus een analist van Merrill Lynch. ‘Je krijgt mensen nu eenmaal niet zover dat ze veel geld betalen voor een VW, hoe goed de auto ook is.’
<#FONT SIZE=1>Bron: Fortune<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid