Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen zoekt nieuwe wegen

Een slinkend marktaandeel, dalende winsten en teveel merken: het gaat niet goed met Volkswagen. De nieuwe topman, Bernd Pischetsrieder,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Ik weet niet of dit een visie is, maar ik wil dat we meer geld verdienen’, aldus Pischetsrieder. Hij heeft geen keus, want ’s werelds vijfde autofabrikant geeft teveel geld uit en krijgt te weinig binnen. Om het tij te keren heeft de nieuwe CEO een strategie uitgestippeld waarbij er binnen het bedrijf twee merkgroepen zijn: de traditionele VW-familie en de sportieve Audi-groep. Elk richt zich op bepaalde marktniches, en rijdt daarbij de andere merkgroep niet in de wielen. Daarnaast legt Pischetsrieder meer nadruk op design en marketing, wat onder andere resulteerde in een stijlvolle campagne voor VW’s luxepaard Phaeton, dat het op moet nemen tegen Mercedes. Of deze aanpak vruchten afwerpt, is nog te bezien. De verkoopcijfers van de Phaeton vallen tot nog toe tegen, en dat kan weleens te maken hebben met het imago van Volkswagen, aldus een analist van Merrill Lynch. ‘Je krijgt mensen nu eenmaal niet zover dat ze veel geld betalen voor een VW, hoe goed de auto ook is.’

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Fortune<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in