VNU en WPP in tv-onderzoek
WPP Group en VNU starten samen een internationaal tv-onderzoekbedrijf dat buiten de Verenigde Staten gaat opereren. De twee concerns hebben…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
WPP koopt hiervoor de overgebleven 70 procent in mediaonderzoekbedrijf AGB en voegt dit samen met VNU’s onderzoekbedrijven in zo’n 40 landen. De Britse communicatiegroep heeft straks een tweederde belang in het nieuwe bedrijf, waarvan de naam nog niet bekend is.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het bedrijf richt zich niet op de Amerikaanse markt, waar VNU’s Nielsen Media Research al marktleider is. VNU wil internationaal een zelfde grip krijgen. De joint venture wordt actief in Groot-Brittannië, Italië, Canada, Australië, Turkije, Griekenland, Portugal en China (Brandrepublic).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid