Viacom kijkt naar filmkanaal en muziekdienst in Nederland
Maurice Hols werkt al elf jaar bij Viacom, maar heeft de markt nog nooit zo snel zien veranderen als nu. In juni kreeg hij de taak om als VIMN-baas in de Benelux niet alleen de lineaire basis- en digitale kanalen van het mediabedrijf te leiden, maar het ook te helpen ‘navigeren van de traditionele situatie naar de nieuwe wereld’.
In zijn pakket heeft Hols de merken Comedy Central, MTV en Nickelodeon, is hij verantwoordelijk voor MTV Mobile en alle 50 digitale en online proposities in de Benelux. Hols blijft onderdeel van het directie team van VIMN Noord-Europa.
Lokale vertaling
‘Er zijn veel uitdagingen’, zegt hij. ‘We gaan van traditionele broadcaster naar uitgever van content. De fans van onze merken zitten op verschillende platformen en die moeten wij volgen.’
Daarbij is de lokale vertaling belangrijk. VIMN (Viacom International Media Networks) is in Europa meer regionaal gaan werken, in plaats van werken vanuit de business units Entertainment, MTV en Nickelodeon. ‘Je moet goed naar de lokale realiteit kijken. In de Nordics (Scandinavië) loopt men bijvoorbeeld al voor op Duitsland. Dus het gaat om lokale zichtbaarheid en het zien van kansen. Je kan internationaal nog zo’n mooi product hebben, als je niet in staat bent dit te commercialiseren, dan houdt het op.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid