Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkade is weer Merk van het Jaar

Gisteren vond voor de vijfde keer de awarduitreiking van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) plaats. Dit keer werd de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren vond voor de vijfde keer de awarduitreiking van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) plaats. Dit keer werd de prijs voor het merk met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector uitgereikt aan .

related partner content for mobile comes here

Het was de derde keer (in 2008 en 2010 ook al ) dat de merk de ‘’ ontving.

De Award is van de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School, onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux en Foodmagazine. Doel: de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. De merken zijn via een uitgebreid consumentenonderzoek beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit.

Naast Verkade ontvingen nog meer merken een prijs. Bolletje en Douwe Egberts kregen een eervolle vermelding met respectievelijk de tweede en derde plaats.

De merken die het hoogst scoorden in zeven subcategorieën:

1. Categorie alcoholische dranken: Grolsch
2. Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
3. Categorie zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade
4. Categorie kruidenierswaren overig: Unox
5. Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Campina
6. Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hak
7. Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Gillette

Nieuw dit jaar was de categorie ‘Meest Maatschappelijke bijdrage’, met een award voor het merk dat in de ogen van supermarktklanten het hoogst scoort op de mate waarin het een bijdrage levert aan de maatschappij. De award ging naar Bio+ van Stichting Merkartikel Bio+

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in