Verkade is weer Merk van het Jaar
Gisteren vond voor de vijfde keer de awarduitreiking van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) plaats. Dit keer werd de prijs voor het merk met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector uitgereikt aan Verkade.
Het was de derde keer (in 2008 en 2010 ook al ) dat de merk de ‘FNLI Merk van het Jaar Award’ ontving.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe Award is van de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School, onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux en Foodmagazine. Doel: de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. De merken zijn via een uitgebreid consumentenonderzoek beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit.
Naast Verkade ontvingen nog meer merken een prijs. Bolletje en Douwe Egberts kregen een eervolle vermelding met respectievelijk de tweede en derde plaats.
De merken die het hoogst scoorden in zeven subcategorieën:
1. Categorie alcoholische dranken: Grolsch
2. Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
3. Categorie zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade
4. Categorie kruidenierswaren overig: Unox
5. Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Campina
6. Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hak
7. Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Gillette
Nieuw dit jaar was de categorie ‘Meest Maatschappelijke bijdrage’, met een award voor het merk dat in de ogen van supermarktklanten het hoogst scoort op de mate waarin het een bijdrage levert aan de maatschappij. De award ging naar Bio+ van Stichting Merkartikel Bio+
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid