Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: Sisi Fruit Limo

Marketresponse onderzocht het effect van de nieuwe commercial van Sisi, waarmee het merk de nieuwe variant Fruit Limo lanceert. Sisi…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Introductiecommercials zijn vaak een belangrijk onderdeel van een introductiecampagne. Via de tv kan een groot gedeelte van de doelgroep in korte tijd worden bereikt. De commercial moet zorgen voor bekendheid en de propositie goed neerzetten. Voor dit onderzoek is de spot voorgelegd aan ruim 100 boodschappers uit gezinnen met kinderen.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Hoe scoort deze spot? Uitstekend! Het is een showcase voor dit type commercials.

De spot van Sisi is bij meer dan 50 procent van de doelgroep effectief. Dit percentage ligt veel hoger onder huidige merkgebruikers (81 procent), maar zelfs onder consumenten die nu geen Sisi kopen, zien we een grote groep consumenten die is gegrepen door de executie (attentiewaarde) en de boodschap/propositie (bonding).

Of al deze consumenten ook daadwerkelijk tot aankoop overgaan, hangt ook af van allerlei andere zaken zoals het distributiepercentage, de prijs en de instore-promotie rondom deze introductie. We kunnen in ieder geval stellen dat deze commercial een goede bijdrage zal leveren aan het toekomstige succes van deze introductie.

Wat maakt deze spot succesvol? De spot is origineel en heeft een verrassend einde. Dat zijn belangrijke succesfactoren bij het verkrijgen van initiële attentie en het zorgt ervoor dat de spot blijft hangen bij kijkers. Verder bevat de spot maar één, duidelijke boodschap: weinig suiker en toch lekker. De boodschap is bovendien relevant. Maar het beste aan deze spot is de plaats van de merknaam. Aan het einde wordt gelijktijdig de clou van het verhaal en de afzender duidelijk voor de kijkers. Dit is grappig en verrassend en zorgt ervoor dat de boodschap, het positieve gevoel door de humor van de spot en de merknaam door consumenten aan elkaar worden gekoppeld en opgeslagen.

Het hele onderzoek vindt u terug in het oktobernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in