Overslaan en naar de inhoud gaan

USG gaat concurrentie met bureaus aan

USG Capacity gaat de concurrentie aan met communicatiebureaus. Het gaat minder uurtje-factuurtje werken en meer volledige producten maken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens algemeen-directeur Michèl Schilders sluit dit beter aan bij de behoeften in de markt. ‘Het probleem van de klant is over het algemeen niet: ik moet 24 uur een communicatie- of marketingmanager hebben. Maar wel: ik moet een goed sociale-mediabeleid opzetten. Of ik wil een prachtig relatiemagazine in de markt zetten.’

related partner content for mobile comes here

Schilders erkent dat de nieuwe manier van werken van USG nauwelijks verschilt van het werk van een normaal communicatiebureau. Hij zegt stukken goedkoper te kunnen werken. ‘Want wij hebben nauwelijks overhead en ook niet allemaal dure communicatiespecialisten in dienst. We werken met een flexibele schil.’

David Gribnau, voorzitter van de VPRA, reageert kritisch. ‘USG Capacity is goed in het werven en leveren van mensen, maar of ze ook als een communicatiebureau kunnen werken? Ik heb mijn twijfels. Maar goed, uiteindelijk is er maar één die dat bepaalt, en dat is de markt.’

De koerswijziging van USG heeft ook gevolgen voor het merk. Per 1 mei is de naam USG Capacity veranderd in USG Marketing, Communication & Sales.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in