Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever koopt nóg een premium huidverzorgingsmerk: Dermalogica

Het verzorgingsportfolio van Unilever verschuift naar het hogere segment.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever neemt Dermalogica Skincare over, volgens het FMCG-concern ‘’s werelds nummer één professionele huidverzorgingsmerk’. Het merk is opgericht in 1983 (Los Angeles) door Jane en Raymond Wurwand en is gelieerd aan trainingen die worden gegeven aan gediplomeerde schoonheidsspecialisten.

related partner content for mobile comes here

Het merk wordt op dit moment verkocht in meer dan 80 landen en kent een serie producten voor/via specialisten, zowel als producten om thuis te gebruiken. De verkoop vindt plaats op locaties waar schoonheidsspecialisten advies geven over diverse huidproblemen.

Unilever-topman Paul Polman zegt in een toelichting op de acquisitie dat Dermalogica een uitstekende reputatie heeft onder schoonheidsspecialisten en consumenten.

Met de aankoop van Dermatologica schuift het portfolio ‘persoonlijke verzorging’ van Unilever weer een klein beetje op richting ‘high end’. De nadruk ligt met merken als Andrélon, Vaseline, Neutral, Dove en Zwitsal nog altijd op de massa, maar eerder dit jaar maakte Unilever ook al bekend van het Britse merk REN Skincare, een premium huidverzorgingsmerk dat gebaseerd is op natuurlijke grondstoffen.

Anders dan veel Unilever-merken, Dermatologica niet te verleiden door mooie verpakkingen. ‘We besteden onze tijd liever aan het uitdenken van nieuwe, effectieve formules die leiden tot huidverbetering. Dermalogica streeft altijd naar een gezonde en mooie huid voor iedereen.’

Dermatologia heeft een zogenaamde (en één in Antwerpen) waar klanten kunnen ‘ervaren wat Dermalogica’s behandelingen en producten kunnen betekenen voor jouw huid!’ Consumenten kunnen er een ‘Face Mapping huidanalyse’ krijgen, producten uittesten en advies inwinnen. Producten van Dermalogica zijn ook .

Dermalogica had in 2014 een omzet van 240 miljoen dollar. Financiële details over de overname worden niet bekend gemaakt.

 

Beeld boven dit artikel: 123rf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in