Overslaan en naar de inhoud gaan

Tom Kok kwartiermaker vormgevingsbeleid

Staatssecretaris Van der Ploeg (Cultuur) heeft Tom Kok benoemd tot kwartiermaker (organisator) van het nieuwe vormgevingsbeleid.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het platform zal een brugfunctie vervullen tussen overheden, bedrijfsleven en de vormgevingssector, waardoor deze sector beter aansluit op de culturele, maatschappelijke en economische behoefte van de Nederlandse samenleving.

related partner content for mobile comes here

Met deze benoeming voert Van der Ploeg de belangrijkste aanbeveling uit van de Tijdelijke Adviescommissie Vormgeving, die in september 2001 adviseerde over een nieuw vormgevingsbeleid.

De algemene doelstelling van het herziene vormgevingsbeleid luidt: ..de

realisatie van het economische, maatschappelijke en cultureel potentieel van design in Nederland.. Dit betekent dat het zwaartepunt in het vormgevingsbeleid wordt verlegd van aanbod van kwalitatief hoogwaardige designproducten naar vraaggestuurd ontwerpen.

Van der Ploeg beoogt met dit nieuwe beleid vier doelen: de versterking van de regie bij de overheid en het veld, de verbetering van de aansluiting van de praktijk op productie- en distributiekanalen, de versterking van de infrastructuur op strategische onderdelen en behoud, ontsluiting en onderbrengen van het Nederlands cultureel erfgoed en bevordering van de bijbehorende kennis.

Oud D66-voorzitter Kok (44) is directeur van de nieuwe media onderneming CoolCapital in Amsterdam, van waaruit hij onder andere voor de overheid als het bedrijfsleven projecten begeleidt en adviseert. Daarvoor was Kok directeur strategie van de Achmea groep en directievoorzitter van FBTO.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in