Tom Kok kwartiermaker vormgevingsbeleid
Het platform zal een brugfunctie vervullen tussen overheden, bedrijfsleven en de vormgevingssector, waardoor deze sector beter aansluit op de culturele, maatschappelijke en economische behoefte van de Nederlandse samenleving.
Met deze benoeming voert Van der Ploeg de belangrijkste aanbeveling uit van de Tijdelijke Adviescommissie Vormgeving, die in september 2001 adviseerde over een nieuw vormgevingsbeleid.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamDe algemene doelstelling van het herziene vormgevingsbeleid luidt: ..de
realisatie van het economische, maatschappelijke en cultureel potentieel van design in Nederland.. Dit betekent dat het zwaartepunt in het vormgevingsbeleid wordt verlegd van aanbod van kwalitatief hoogwaardige designproducten naar vraaggestuurd ontwerpen.
Van der Ploeg beoogt met dit nieuwe beleid vier doelen: de versterking van de regie bij de overheid en het veld, de verbetering van de aansluiting van de praktijk op productie- en distributiekanalen, de versterking van de infrastructuur op strategische onderdelen en behoud, ontsluiting en onderbrengen van het Nederlands cultureel erfgoed en bevordering van de bijbehorende kennis.
Oud D66-voorzitter Kok (44) is directeur van de nieuwe media onderneming CoolCapital in Amsterdam, van waaruit hij onder andere voor de overheid als het bedrijfsleven projecten begeleidt en adviseert. Daarvoor was Kok directeur strategie van de Achmea groep en directievoorzitter van FBTO.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid