Toen advertenties niet politiek correct hoefden te zijn...


Via weblog Retecool kwam ik op dit artikel van de DailyMail. Het laat enkele zeer politiek incorrecte advertenties uit het verleden zien. In die tijd werd de vrouw toch aanzienlijk anders neergezet dan anno 2007. Meest treffend? Zo wordt de pay-off "...Is it always illegal to kill a woman?..." gebruikt om een brievenmachine aan te prijzen.
De sterkste? Zelf vind ik de vrouw in de Mini advertentie uit 1970 briljant. De manier waarop zij kijkt achter het stuur is echt te komisch. Ook de pay-off is zo heerlijk fout: "For simple driving".
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHeb zelf in mijn tijd bij de mannenbladen de slagzin "Mannen zijn geen vrouwen" gebruikt. Tot mijn verbazing reageerde met name vrouwen hier het meest enthousiast op. Zij konden de mannelijke aanpak wel waarderen.
Welk merk is nu nog incorrect bezig? Vind zelf menig wasmiddel commercial nog wel erg stereotiep aangepakt. Zoals de commercial waarin Yvonne Jaspers alle troep moet opruimen in haar huis namens Robijn Wit.
Meer lezen over dit boeiende onderwerp ga naar Amazon en koop het boek "You Mean a Woman Can Open It...?". Ik heb hem al besteld!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid