Overslaan en naar de inhoud gaan

Toen advertenties niet politiek correct hoefden te zijn...

Via weblog Retecool kwam ik op dit artikel van de DailyMail. Het laat enkele zeer politiek incorrecte advertenties uit het verleden zien.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via weblog kwam ik op dit artikel van de . Het laat enkele zeer politiek incorrecte advertenties uit het verleden zien. In die tijd werd de vrouw toch aanzienlijk anders neergezet dan anno 2007. Meest treffend? Zo wordt de pay-off "...Is it always illegal to kill a woman?..." gebruikt om een brievenmachine aan te prijzen.

related partner content for mobile comes here

De sterkste? Zelf vind ik de vrouw in de Mini advertentie uit 1970 briljant. De manier waarop zij kijkt achter het stuur is echt te komisch. Ook de pay-off is zo heerlijk fout: "For simple driving".

Heb zelf in mijn tijd bij de de slagzin "Mannen zijn geen vrouwen" gebruikt. Tot mijn verbazing reageerde met name vrouwen hier het meest enthousiast op. Zij konden de mannelijke aanpak wel waarderen.

Welk merk is nu nog incorrect bezig? Vind zelf menig wasmiddel commercial nog wel erg stereotiep aangepakt. Zoals de commercial waarin Yvonne Jaspers alle troep moet opruimen in haar huis namens Robijn Wit.

Meer lezen over dit boeiende onderwerp ga naar Amazon en koop het boek . Ik heb hem al besteld!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in