Overslaan en naar de inhoud gaan

Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO STUDIO |Schaeffer mist creativiteit, extremiteit, kleurrijkheid en durf bij Nederlandse merken.
CMO Studio #7: Thecla Schaeffer van Tony's Chocolonely
CMO Studio #7: Thecla Schaeffer van Tony's Chocolonely
© JTD Producties
CMO Studio #7: Thecla Schaeffer van Tony's Chocolonely
CMO Studio #7: Thecla Schaeffer van Tony's Chocolonely
© JTD Producties

In de zevende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Thecla Schaeffer, cmo bij Tony’s Chocolonely, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van Tony’s én roept Schaeffer ‘De Winnaar van de Week’ uit (waarschuwing: geen merk-uiting!). Daarna gaat ze dieper in op de marketingstrategie van Tony’s Chocolonely.

related partner content for mobile comes here

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

CMO Studio #6 – Thecla Schaeffer, CMO bij Tony's Chocolonely

Topics in deze aflevering

Ben & Jerry's stopt met de verkoop van ijs in Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied. Zouden meer merken zich moeten uitspreken over de Palestijnse kwestie?

Aldi lanceert wederom een collectie‘fanwear’. Hoe cool (of ‘camp’) is dit nou eigenlijk écht? En hoe problematisch is de lading aan plastic producten die hiermee over ons wordt uitgestort?

Tony’s Chocolonely wil dat 1 juli – Keti Koti – uitgeroepen wordt tot nationale herdenkingsdag. De kans van slagen lijkt minimaal. Was dit ‘slechts een pr-momentje’?

Begin dit jaar maakte Tony’s de samenwerking met Pharrell Williams bekend. Is dat de sleutel tot het openen van de Amerikaanse markt?

De omzetdoelstelling voor 2020 werd niet gehaald. Moet Schaeffer de marketingmachine bij Tony’s niet een stukje harder aanzetten?

Andere chocolademerken profileren zich steeds meer duurzaam en verantwoord. Zien consumenten het verschil in ambitie van de verschillende merken wel?

Terugkijken

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio ontvangt binnenkort Marcel Aalders van Carpetright en Evita Stoop   van IBM.

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in