Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Ik erger me aan bedrijven die opeens een sociaal gezicht laten zien’
ADFORMATIE CONNECTS DAILY Drie deskundigen spreken. ‘Mensen beginnen moe te worden van coronacommunicatie van merken.’
Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor marketeers waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus. In de eerste aflevering schuiven aan Hella de Weger, head of brand bij a.s.r., Thecla Schaeffer, cmo Tony’s Choconlonely en Andy Mosmans, partner bij ARA om het onderwerp ‘Op eieren lopen’ te bespreken. Want, wat communiceer je als merk wel en wat niet, tijdens de crisis?
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Wat doen zij zelf (met hun merk)?
- Wat kan nu echt niet?
- Zit het publiek nog te wachten op reclame met de boodschap van verbinding?
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaZie hieronder het gehele online panelgesprek (16 minuten). Met excuses vooraf voor de soms wat moeizame audiokwaliteit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIk erger me daar ook aan, het slagerscollectief, de baas van het schoonmakerscollectief, de gezamenlijke boeren die ineens heel altruïstisch willen overkomen. Ik heb aardig vergelijkingsmateriaal want ik woon in Spanje en hier gebeurt dat absoluut niet. Heel doorzichtig dat meeliften op het collectiviteitsgevoel dat - gelukkig - nu onder de mensen aan het groeien is. Dat is in Spanje overigens ook heel sterk het geval. Behalve in de wereld van de politiek uiteraard waar men elkaar nu probeert de zwarte piet toe te spelen.
Terecht punt van Thecla dat de grootste toegevoegde waarde van bedrijven in deze crisis ligt niet in (marketing) communicatie. Ze kunnen grote impact maken met de andere P’s. Zie ook mijn artikel https://www.linkedin.com/pulse/houd-je-rug-recht-tijdens-de-crisis-hans-van-avendonk
In deze eerste Adformatie Daily komt ook Zwitserleven aan de orde, het merk waar ARA al meer dan 35 jaar voor werkt en dat natuurlijk staat en gaat voor het Zwitserleven Gevoel (onbezorgd genieten van later, zie zwitserlevengevoel in de Grote van Dale ;-). Ik stel in ons gesprek dat je een sterk merk merkt, dus vooral niet alleen aan de communicatie (de P van promotie, de belofte), maar vooral ook aan alles wat het daadwerkelijk doet of juist niet (het waarmaken van de belofte via de andere P's vanuit een betekenisvolle Purpose). Thecla suggereert in lijn hiermee vervolgens dat Zwitserleven dus juist via haar beleggingsbeleid moet proberen bij te dragen aan een zorgeloze toekomst voor haar deelnemers en ons allemaal. En terecht. Mooi is het om te zien dat het merk dit daadwerkelijk al zeer succesvol doet: reeds 6 jaar op rij heeft Zwitserleven het duurzaamste beleggingsbeleid van de 30 grootste Nederlandse verzekeraars, zie voor meer informatie: www.zwitserleven.nl/over-zwitserleven/verantwoord-beleggen/duurzaam-beleggingsbeleid/
Inderdaad, heel erg eens met Thecla. Kleffe boel, dat "zie mij het eens heel erg goed doen". Ik dacht altijd: als je het doet, doe het dan stil. Marketing gone astray...