Overslaan en naar de inhoud gaan

Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Ik erger me aan bedrijven die opeens een sociaal gezicht laten zien’

ADFORMATIE CONNECTS DAILY Drie deskundigen spreken. ‘Mensen beginnen moe te worden van coronacommunicatie van merken.’
Op eieren lopen
Op eieren lopen
© Adformatie Daily
Op eieren lopen
Op eieren lopen
© Adformatie Daily

Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor marketeers waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus. In de eerste aflevering schuiven aan Hella de Weger, head of brand bij a.s.r., Thecla Schaeffer, cmo Tony’s Choconlonely en Andy Mosmans, partner bij ARA om het onderwerp ‘Op eieren lopen’ te bespreken. Want, wat communiceer je als merk wel en wat niet, tijdens de crisis?

related partner content for mobile comes here
  • Wat doen zij zelf (met hun merk)?
  • Wat kan nu echt niet?
  • Zit het publiek nog te wachten op reclame met de boodschap van verbinding?

 

Zie hieronder het gehele online panelgesprek (16 minuten). Met excuses vooraf voor de soms wat moeizame audiokwaliteit.

Adformatie Daily: Op eieren lopen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rob Riphagen

Ik erger me daar ook aan, het slagerscollectief, de baas van het schoonmakerscollectief, de gezamenlijke boeren die ineens heel altruïstisch willen overkomen. Ik heb aardig vergelijkingsmateriaal want ik woon in Spanje en hier gebeurt dat absoluut niet. Heel doorzichtig dat meeliften op het collectiviteitsgevoel dat - gelukkig - nu onder de mensen aan het groeien is. Dat is in Spanje overigens ook heel sterk het geval. Behalve in de wereld van de politiek uiteraard waar men elkaar nu probeert de zwarte piet toe te spelen.

Hans van Avendonk

Terecht punt van Thecla dat de grootste toegevoegde waarde van bedrijven in deze crisis ligt niet in (marketing) communicatie. Ze kunnen grote impact maken met de andere P’s. Zie ook mijn artikel https://www.linkedin.com/pulse/houd-je-rug-recht-tijdens-de-crisis-hans-van-avendonk

Andy Mosmans

In deze eerste Adformatie Daily komt ook Zwitserleven aan de orde, het merk waar ARA al meer dan 35 jaar voor werkt en dat natuurlijk staat en gaat voor het Zwitserleven Gevoel (onbezorgd genieten van later, zie zwitserlevengevoel in de Grote van Dale ;-). Ik stel in ons gesprek dat je een sterk merk merkt, dus vooral niet alleen aan de communicatie (de P van promotie, de belofte), maar vooral ook aan alles wat het daadwerkelijk doet of juist niet (het waarmaken van de belofte via de andere P's vanuit een betekenisvolle Purpose). Thecla suggereert in lijn hiermee vervolgens dat Zwitserleven dus juist via haar beleggingsbeleid moet proberen bij te dragen aan een zorgeloze toekomst voor haar deelnemers en ons allemaal. En terecht. Mooi is het om te zien dat het merk dit daadwerkelijk al zeer succesvol doet: reeds 6 jaar op rij heeft Zwitserleven het duurzaamste beleggingsbeleid van de 30 grootste Nederlandse verzekeraars, zie voor meer informatie: www.zwitserleven.nl/over-zwitserleven/verantwoord-beleggen/duurzaam-beleggingsbeleid/

René Repko

Inderdaad, heel erg eens met Thecla. Kleffe boel, dat "zie mij het eens heel erg goed doen". Ik dacht altijd: als je het doet, doe het dan stil. Marketing gone astray...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in