Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste resultaten COVID19- monitor

Wat is de impact van het virus voor je merk of branche?
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
COVID-19 Monitor Blauw Research
COVID-19 Monitor Blauw Research

Drie van de tien Nederlanders kent nu iemand die besmet is met het virus. In Brabant ligt dit percentage uiteraard iets hoger (35%). Dit blijkt uit COVID-19 monitor die Blauw wekelijkst uitvoert. Uit deze monitor leren we ook dat vrouwen angstiger zijn voor het virus dan mannen en zich ook beter houden aan de voorschriften van het RIVM.

De coronacrisis heeft dan ook een grote impact op ons dagelijks leven. Zo doet ruim een derde van de Nederlanders veel minder boodschappen en stelt twee derde bepaalde aankopen uit, met name vakanties, kleding en producten voor huis, tuin en inrichting.

Daarnaast heeft bijna de helft van de Nederlanders zorgen over het gezinsinkomen vanwege het coronavirus en verwacht twee derde dat de economie in een recessie terecht komt.

Ondanks deze negatieve gevolgen, heeft de coronacrisis ook positieve uitkomsten. Zo vinden zeven van de tien Nederlanders dat de coronacrisis ervoor zorgt dat men de echt belangrijk dingen in het leven weer leert waarderen. Daarnaast heeft een kwart nieuwe gewoontes opgedaan die ze ook na de coronacrisis graag willen behouden en overweegt 1 op de 10 een carrièreswitch naar een vitale functie voor de maatschappij. En mochten de maatregelen straks opgeheven worden, dan is de helft van Nederland het er mee eens dat mensen vaker thuis moeten blijven werken om het file probleem op te lossen.

Participeren
De Covid-19 Monitor van Blauw is een representatief onderzoek onder 1046 Nederlanders. Naast de algemene houding ten aanzien van de veranderingen komen verschillende domeinen aanbod. Wat is de impact van het thuiswerken op telecom, boodschappen doen en sport bijvoorbeeld. Wat zijn de financiële consequenties voor het gezin en hoe kijkt men naar uitgaven in de nabije toekomst.

Bedrijven participeren in de monitor door zelf vragen toe te voegen. Zo ontvangen ze specifieke antwoorden op hun topics in de brede context.

Heb jij specifieke vragen over wat de impact van het virus is voor jou merk of branche?

Lees hier meer over deelname en kosten van de monitor.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in