Overslaan en naar de inhoud gaan

Willen respondenten nog meedoen aan onderzoek?

En hebben ze er nog tijd voor? Of juist meer tijd?
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Online onderzoek
Online onderzoek

Het coronavirus en de RIVM maatregelen zorgen ervoor dat een groepsdiscussie met respondenten op locatie niet meer mogelijk is. Maar komt daarmee al het kwalitatieve onderzoek helemaal stil te leggen? Gelukkig niet! Er zijn genoeg online mogelijkheden om kwalitatief onderzoek te doen. Onder meer in een Research Community. Onze Life & Style Community draait altijd door en wij vroegen onze leden of ze nog wel tijd en zin hebben om nu aan onderzoek mee te doen.

Van de communityleden geeft 33% aan zelfs meer tijd te hebben om mee te doen aan online onderzoek. 57% geeft aan evenveel tijd te hebben. ‘Ik werk thuis, de kinderen werken thuis en ff een onderzoekje tussendoor is juist even fijn en ontspannend.’.

Ook hebben we de communityleden gevraagd in hoeverre ze verwachten dat de corona-situatie inhoudelijk invloed zal hebben op hun antwoorden. De meesten verwachten van niet. Veel geven aan dat ze waarschijnlijk uitgebreider gaan invullen, omdat ze meer tijd hebben. Maar dat bepaalde type opdrachten, zoals een supermarktbezoek, waarin we aan mensen bijvoorbeeld vragen om een bepaald schap te boordelen moeilijker zal worden. ‘Ik heb geen idee eerlijk gezegd ik geef altijd antwoord recht vanuit mijn hart dus dat zal dan misschien ook aan de vraagstelling liggen.’

Voor ons als onderzoekers is het vooral belangrijk dat wij goed de context van de gevraagde situatie (normaal versus huidig) duidelijk schetsen. ‘Lastig te zeggen, ik ben meer nu meer bezorgd en voorzichtig en denk veel aan Corona dus dat zal vast wel mee spelen. Maar als ik in een vraagstuk gevraagd wordt de situatie nu buiten beschouwing te laten en bijvoorbeeld de vraag te beantwoorden zoals ik 2 maanden geleden zou doen, zou het weinig invloed hebben denk ik.’

Wil je meer weten over kwalitatief onderzoek doen in een community?

Lees hier meer of neem contact op met Nienke Vreugdenhil.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in