Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe maak je jouw product Sam-wise?

Onderzoek of er in de belevingswereld van jouw doelgroep wel plek is voor jouw idee of jouw product
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
community onderzoek
community onderzoek

Door Nikky Vukasinovic

Er was eens… …een Utrechts meisje van een jaartje of 14. Ze ging naar school, lette niet goed op bij wiskunde en plakte haar agenda vol met plaatjes van leuke jongens die met beleid uit de Hitkrant werden geknipt. Eigenlijk niet heel anders dan andere 14 jarige meisjes in die tijd.

Na school kocht ze, samen met een vriendinnetje blauwe haarmascara en koperkleurige lippenstift. Zij maakten selfies (ja, toen al) in zo’n hokje op Hoog-Catharijne in Utrecht. Volledig met foute backdrop van Miami beach.

De belevingswereld

Het verhaal hierboven geeft een kijkje in het echte leven van een puber. Ik noem de persoon uit het verhaal hierboven even voor het gemak ‘Sam’ (want, ff serieus, consument is echt zo lame). Wie Sam beter wil begrijpen, moet een window hebben in de belevingswereld van Sam. En wie Sam het podium geeft om haar verhaal te delen, leert dat Sam veel meer is dan een schoolgaand meisje van 14. Dat ze op koopjes jaagt (want, zakgeld) en niet klakkeloos overneemt wat ‘brands’ haar voorschotelen (give her some credit).

Laat jouw hedendaagse Sam haar verhaal doen!

Dit soort verhalen leveren je insights op, maar geven ook context aan insights. Je leert niet alleen dat Sam een veertienjarig meisje is, maar ook of in de belevingswereld van Sam wel plek is voor jouw idee of jouw product. Toch vrij cruciaal als je bijvoorbeeld een nieuw product wil introduceren. Laten we ook niet vergeten dat Sam het verdient om haar verhaal te kunnen doen. En schrijf je een eigen verhaal voor Sam? Zij helpt jou, met haar feedback en inspiratie, om het richting te geven en nog waardevoller te maken.

Wil jij op een laagdrempelige manier je eigen hedendaagse Sam eens een podium geven, dan kan dit vrij eenvoudig binnen onze online onderzoekscommunity. Je kan expliciet naar de wereld van jouw Sam vragen, of je laat het aan één van onze awesome moderators over om een band op te bouwen met jouw Sam.

Wil je onderzoek doen naar jouw doelgroep via een research community? Lees dan hier meer.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in