Overslaan en naar de inhoud gaan

Staatsloterij-campagne: Tonnetje Steken is Koningsdagspel 2016

UM maakte de campagne rond de zoektocht naar hét Koningsdagspel van dit jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wordt het Buikschuiven, Auto Rodeo of Tonnetje Steken? Deze drie spellen waren genomineerd voor de titel ‘Koningsdagspel 2016’. De afgelopen maanden heeft een speciale redactie de meest unieke spellen die tijdens Koningsdag worden gespeeld, geselecteerd en verfilmd. Uiteindelijk bleven er afgelopen week drie over.  Via de Staatsloterij Facebookpagina kon Nederland het favoriete spel steunen. De vakjury die bestond uit SBS-coryfeeën Kees Tol, Sandra Schuurhof en Piet Paulusma koos daaruit Buikschuiven (Beneden-Leeuwen), Auto Rodeo (Rouveen) en Tonnetje Steken (Eemnes) als finalisten. Tonnetje Steken heeft gewonnen en is hét Koningsdagspel 2016 geworden. Op Koningsdag wordt Eemnes beloond met een een speciale versie van het spel.

related partner content for mobile comes here


Staatsloterij zette de verkiezing op rond de Koningsdagtrekking. Verkennend onderzoek (onder 513 respondenten) toont aan dat voor veel Nederlanders de ‘Oranjegekte’ en Oudhollandse spellen onmisbaar zijn tijdens Koningsdag. Ook de Staatsloterij is als oudste Nederlandse loterij al bijna 300 jaar verbonden met het Oranjegevoel en wil dit extra versterken met haar jaarlijkse Koningsdagtrekking. 

Marnix Tellings, Creative Director UM: &;Staatsloterij vroeg ons een campagne te ontwikkelen om, voorafgaand aan Koningsdag ’16, rumor rond het merk te genereren met als doel de Koningsdagtrekking weer op de kaart te zetten. We onderzochten een aantal scherpe inzichten die als vertrekpunt voor creativiteit hebben gediend. Een hybride UM team werkte nauw samen en kwamen tot deze campagne waarin creatie, pr, mediatactiek en een creatieve partnership met SBS voor bereik en impact hebben gezorgd.&;

Marcel Ribbens, Marketing Director bij de Nederlandse Staatsloterij: ‘We zijn ontzettend trots op deze campagne. De Staatsloterij Koninsgdagtrekking is door de zoektocht naar het leukste Koningsdagspel van 2016 weer onomwonden verbonden met Koningsdag.&;


Creditlijst
Klant: De Nederlandse Staatsloterij
Brand Manager: Melanie Schriel
Marketing Director: Marcel Ribbens
Marketing Manager: Kim van Dusseldorp

Agency: UM
Creative Director: Marnix Tellings
Concept: Valentine Valé, Jill van Emmerik, Marnix Tellings
Art/Copy: Valentine Valé, Jill van Emmerik, Marnix Tellings
Creative Producer: Malou Voskuilen
Head of Partnerships: Sander Pluijm
Brand PR: Nina Buehrs & Anton-Jan Thijssen
Strategie: Bart Lakeman, Elias Reinheimer, Lotte Hillen
Account: Michiel Veugelers
Senior Consultant: Laurens Van der Hulst
Media Consultant: Evita Nales
AV Consultant: Nienke Lammers
Research: Menno van der Steen, Joris Korver, Jolien van den Berg

Mediapartner: SBS
Account: Benjamin Roos
Project Manager: Marleen Zwolsman
Regie Showniues: Michelle Huisman

Productiemaatschappij: Brenninkmeijer & Isaacs
Account: Jelani Isaacs
Regisseur & dop: Pim Cluistra
Geluid: Nynke Plantenga
Producer: Sanne Rosinga
Production manager: Esther van Leeuwen
Research: Fem Verbeek en Jurre de Beer

Social: We Are Blossom/Blue Mango
Content Manager: Emmy Mutsaers
Account: Gerben Timmers
Creative Advertising Specialist: Niek Maas

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in