Overslaan en naar de inhoud gaan

Blokker investeert 100 miljoen in 'compromisloze' transformatie

Elke week opening van vijf nieuwste winkels in komende twee jaar
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Blokker gaat radicaal veranderen. In de komende twee jaar investeert het bedrijf in totaal ruim €100 miljoen om van de winkelketen een omnichannel retailer te maken, &;die vernieuwend en toonaangevend is&;, aldus de retailer in een persbericht. In de Amsterdamse Bilderdijkstraat is vandaag na een metamorfose de allereerste &;nieuwe Blokker-winkel&; van Nederland geopend. De komende twee jaar komt er elke werkdag een nieuwe Blokker-winkel bij. Ook sluit de keten sluit zo&;n 150 winkels. 390 medewerkers verliezen hun baan.

related partner content for mobile comes here

Huismerk

Het bedrijf zegt &;een scherpe keuze voor kwaliteit voor een goede prijs&; te maken, en introduceert daarvoor onder meer huismerk. Ook brengt het nieuwe assortimenten zoals Bed & Bad en een Blokker-huismerk. Verder krijgen categorieën als Koken, Bakken & Tafelen extra aandacht.

Ook de huisstijl gaat op de schop. Er is een nieuw logo gelanceerd; modern, helder, slank en met een ‘open’ lettertype en een ‘daadkrachtige’ oranje punt om de rol van online (‘punt com’) te benadrukken.

Geen half werk

Algemeen Directeur Rob Heesen noemt de transformatie compromisloos en allesomvattend: &;Half werk is geen optie; wij pakken echt alles aan met hoge snelheid.&;

De Nieuwste Blokker heeft een heldere en transparante indeling, met meer aandacht voor productgroepen. Vernieuwing (assortiment), inspiratie (thema’s bij entree) en kwaliteit (merken) zijn goed zichtbaar. De kleurstelling is rustig door gebruik van veel wit en grijstonen. De klant ervaart de kwaliteit ook in de inrichting.

Voor Tijdschrift voor Marketing legde Linda Schulte van Opiness al eerder .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in