Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsorbudgetten stijgen maximaal 7 procent

De sponsorbudgetten van Nederlandse bedrijven gaan in 2004 tussen de 5 en 7 procent stijgen. Dat concludeert Sponsor Magazine, het vakblad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de ondervraagde bedrijven geeft 42 procent aan dat de budgetten gaan stijgen, voor bijna een vijfde is dat zelfs met meer dan 10 procent. 38 Procent geeft aan dat de budgetten gelijk blijven in vergelijking met vorig jaar.
Sport overheerst ook dit jaar traditioneel de uitgaven voor sponsoring met 60,5 procent. Slechts 6,5 procent van de ondervraagde bedrijven heeft geen activiteiten op het gebied van sport. Kunst en cultuursponsoring neemt 17 procent van de budgetten in.

related partner content for mobile comes here

De gelden blijven voor bijna de helft van de bedrijven op dezelfde wijze verdeeld als in 2003. Wanneer er een verschuiving plaatsvindt, is dat vooral richting sportsponsoring (26 procent). Iets meer dan eenderde van de bedrijven zegt dit jaar een nieuwe grote sponsordeal aan te gaan.
'Dat het sportjaar 2004 zijn invloed heeft is duidelijk te merken in zowel de verschuiving van budgetten als in de doelstellingen van bedrijven met hun sponsorprojecten. EURO 2004 komt niet voor niets als grootste hype voor dit jaar uit het onderzoek naar voren', zegt hoofdredacteur van Sponsor Magazine Ad Maatjens

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in