Sponsorbudgetten stijgen maximaal 7 procent


Van de ondervraagde bedrijven geeft 42 procent aan dat de budgetten gaan stijgen, voor bijna een vijfde is dat zelfs met meer dan 10 procent. 38 Procent geeft aan dat de budgetten gelijk blijven in vergelijking met vorig jaar.
Sport overheerst ook dit jaar traditioneel de uitgaven voor sponsoring met 60,5 procent. Slechts 6,5 procent van de ondervraagde bedrijven heeft geen activiteiten op het gebied van sport. Kunst en cultuursponsoring neemt 17 procent van de budgetten in.
De gelden blijven voor bijna de helft van de bedrijven op dezelfde wijze verdeeld als in 2003. Wanneer er een verschuiving plaatsvindt, is dat vooral richting sportsponsoring (26 procent). Iets meer dan eenderde van de bedrijven zegt dit jaar een nieuwe grote sponsordeal aan te gaan.
'Dat het sportjaar 2004 zijn invloed heeft is duidelijk te merken in zowel de verschuiving van budgetten als in de doelstellingen van bedrijven met hun sponsorprojecten. EURO 2004 komt niet voor niets als grootste hype voor dit jaar uit het onderzoek naar voren', zegt hoofdredacteur van Sponsor Magazine Ad Maatjens
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid