Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS zet in op terugbrengen persoonlijk contact met klant

De bank bank zegt hiermee tegen de heersende trend in de bankenwereld in te gaan om klantcontact alleen maar te digitaliseren.
Bankfiliaal
Bankfiliaal
© SNS
Bankfiliaal
Bankfiliaal
© SNS

SNS gaat zijn dienstverlening decentraliseren om zo in te zetten op meer persoonlijk contact met de klant. Daarmee gaat de bank naar eigen zeggen in tegen de heersende trend in de bankenwereld om klantcontact alleen maar te digitaliseren en te centraliseren.

related partner content for mobile comes here

In plaats van een callcenter met steeds wisselende medewerkers of keuzemenu’s hebben klanten straks toegang tot een vast en persoonlijk team in de dichtstbijzijnde SNS-winkel. Het gaat niet om een uitbreiding van het aantal vestigingen in het land, maar om een nieuwe manier van werken die ook geldt voor contact via bellen en chatten.

'Op dit moment wordt al de helft van de telefoontjes lokaal beantwoord. De reacties van klanten die dit reeds ervaren zijn ontzettend positief. Ons doel is dat eind dit jaar al onze winkels zijn aangesloten', legt SNS-directievoorzitter Ton Timmerman uit.

Voor de werkgelegenheid heeft de ingreep geen gevolgen. Mensen die nu op het callcenter werken, worden verhuisd naar lokale vestigingen. Daarbij gaan naar verwachting geen banen verloren. In totaal worden een kleine driehonderd medewerkers getraind voor de nieuwe manier van werken. Ook wordt slimme computertechnologie ingezet die ervoor zorgt dat klanten via telefoon en chat daadwerkelijk telkens met dezelfde medewerker contact houden.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in