Overslaan en naar de inhoud gaan

Slaap of voetbal

De World Cup 2002 gaat zich afspelen in Japan en Korea. Het tijdsverschil maakt dat Europeanen die de hoogtepunten life willen meemaken hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kiezen tussen seks en voetbal blijkt voor de meeste mannen tussen 20 en 34 niet zo moeilijk. Seks kan altijd nog, voetbal niet. Kiezen tussen voetbal en slapen wordt al weer een stuk lastiger. Dit betekent dat in 2002 nog meer dan in '98 interactieve media een belangrijke rol gaan spelen. Geen doorwaakte uren voor de tv, maar even een sms-je, mailtje, wappen of surfen om de scores te volgen en de hoogtepunten mee te maken.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de vorige World Cup vonden voetbalfans hun weg in de nieuwe media en zij zijn regelmatige bezoekers gebleven van websites of lid van e-mail groepen. Leveranciers van interactieve campagnes zitten op het puntje van hun stoel. Voor het eerst verwachten ze een flinke hap uit het budget van grote merken te krijgen. De officiële sponsors zullen om het tijdsverschil te overbruggen ook flink wat warming-up in hun campagnes moeten stoppen, bijvoorbeeld door activiteiten in café's.

Blijf de voor- en nadelen van sponsorschap zorgvuldig afwegen. Dat Nike geen sponsor was in 98 - en Adidas wel - heeft het merk geen nadeel opgeleverd. Maar mikken op doelgroepen die niet geïnteresseerd zijn is een hachelijke onderneming. Vrouwen en vriendinnen zitten er niet zo mee dat hij voetbal prefereert. Ze kijken gewoon mee. Veel merken gokken er in hun campagnes op dat het gros van de consumenten uiteindelijk wel aangestoken zal worden door de voetbalgekte. En dat zal in 2002 meer moeite kosten.

< SIZE=1>bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in