Slaap of voetbal


Kiezen tussen seks en voetbal blijkt voor de meeste mannen tussen 20 en 34 niet zo moeilijk. Seks kan altijd nog, voetbal niet. Kiezen tussen voetbal en slapen wordt al weer een stuk lastiger. Dit betekent dat in 2002 nog meer dan in '98 interactieve media een belangrijke rol gaan spelen. Geen doorwaakte uren voor de tv, maar even een sms-je, mailtje, wappen of surfen om de scores te volgen en de hoogtepunten mee te maken.
Tijdens de vorige World Cup vonden voetbalfans hun weg in de nieuwe media en zij zijn regelmatige bezoekers gebleven van websites of lid van e-mail groepen. Leveranciers van interactieve campagnes zitten op het puntje van hun stoel. Voor het eerst verwachten ze een flinke hap uit het budget van grote merken te krijgen. De officiële sponsors zullen om het tijdsverschil te overbruggen ook flink wat warming-up in hun campagnes moeten stoppen, bijvoorbeeld door activiteiten in café's.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBlijf de voor- en nadelen van sponsorschap zorgvuldig afwegen. Dat Nike geen sponsor was in 98 - en Adidas wel - heeft het merk geen nadeel opgeleverd. Maar mikken op doelgroepen die niet geïnteresseerd zijn is een hachelijke onderneming. Vrouwen en vriendinnen zitten er niet zo mee dat hij voetbal prefereert. Ze kijken gewoon mee. Veel merken gokken er in hun campagnes op dat het gros van de consumenten uiteindelijk wel aangestoken zal worden door de voetbalgekte. En dat zal in 2002 meer moeite kosten.
<#FONT SIZE=1>bron: marketing week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid