Overslaan en naar de inhoud gaan

‘VNU wordt nieuwe eigenaar Jaarbeurs’

Volgens Nederlandse beurskringen wordt de Jaarbeurs, in casu Jaarbeurs Exhibitions & Media (JE&M), overgenomen door VNU Business Media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het contract met de organisatie in Utrecht zou begin volgende maand worden getekend, aldus deze bronnen. VNU onthoudt zich van commentaar; woordvoerder Wim Weijmans van de Jaarbeurs zegt dat hij niet ingaat op geruchten. “Er circuleren al geruchten over een overname vanaf het moment, drie jaar geleden, dat de beoogde fusie tussen de Jaarbeurs en de Rai werd afgeblazen.”

related partner content for mobile comes here

Diverse multimediale uitgevers hebben zich vervolgens gemeld, aldus Weijmans. “Dat is ook logisch, want alle schotten vervallen tussen de mediumtypes, een tijdschriftenuitgever organiseert ook beurzen en een beurzenexploitant geeft ook toegesneden bladen uit in het multimediale tijdperk”, is alles wat hij kwijt wil. JE&M bestiert een portfolio van 140 beurzen in een groot aantal marktsectoren.

VNU Business Media Europe is expansief bezig op beurzengebied; in de VS bezit VNU de toonaangevende beurzenorganisator Miller Freeman.Het Europese bedrijf nam het afgelopen jaar activiteiten over in Italië (Bias) en Engeland (Imark), die beide technologie-gerelateerd zijn. Het bedrijf bezit in Engeland al geruime tijd the Online Exhibition en claimt dat dit het grootste online-evenement is in Europa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in