'Reclame-aandelen' omlaag in New York
De aandelen van de grote aan de New Yorkse beurs genoteerde reclamegroepen zijn ook dinsdag gedaald.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De koers van sommige bureaunetwerken zijn sinds de heropening van Wall Street met 10-15 procent gedaald. Die daling wordt met name verklaard door het feit dat de grote Amerikaanse tv-netwerken hun reclameblokken hebben laten vallen als reactie op de terroristische aanslagen op New York en Washington. Het is niet bekend of bureaunetwerken met bij voorbeeld luchtvaartmaatschappijen als klant meer hebben geleden op de beurs dan anderen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De koers van Interpublic, het grootste bureaunetwerk ter wereld, ging het meest onderuit. Analisten in de VS noemen het 'logisch' dat de grootste speler percentueel ook het grootste koersverlies moet incasseren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid