Overslaan en naar de inhoud gaan

Europa dicht CRM-gat met VS

Voor 79 procent van de Europese bedrijven is het ontwikkelen van een CRM-strategie een boardroom issue geworden. Met die veranderende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

67 Procent van de Europese bedrijven heeft in de afgelopen twee jaar CRM-initatieven ontwikkeld, tegen 74 procent in de Verenigde Staten. Meer dan eenderde is ervan overtuigd dat CRM topprioriteit heeft in de corporate strategie.

related partner content for mobile comes here

Het Europees onderzoek werd gehouden onder 242 senior marketeers van 145 bedrijven in 14 landen. In januari werd soortgelijk onderzoek gedaan in Amerika. Uit het onderzoek blijkt ook dat slechts 40 procent van de Europese bedrijven een executive in dienst heeft met specifieke verantwoordelijkheid voor CRM binnen de organisatie. De meeste bedrijven zijn georganiseerd rond productgroepen (41 procent) of geografische markten (20 procent) in plaats van klantgroepen. 41 Procent van de Europese bedrijven voert CRM-initiatieven nog steeds op afdelingsniveau uit, in plaats van op ondernemingsniveau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in