Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: niet minder tabaksreclame

Het akkoord dat de vier grote sigarettenfabrikanten drie jaar geleden bereikten met de Amerikaanse overheid over het verminderen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens onderzoekers geciteerd in de 'New England Journal of Medicine' zijn noch de totale uitgaven aan advertenties, noch de uitingen speciaal gericht op jongeren afgenomen. Zo werd in jongerenbladen voor ´jongerenmerken´ in 1995 56,4 miljoen dollar uitgegeven, in 2000 was dat zelfs meer: 59,6 miljoen. Voor volwassen merken in jongerenbladen werd in 1995 72,2 miljoen dollar uitgegeven, in 2000 67,6 miljoen. Met de advertenties voor jongerenmerken werd meer dan tachtig procent van de jeugd gemiddeld zeventien keer bereikt. ´De overeenkomst met de tabaksindustrie lijkt weinig effect te hebben gehad op reclame in tijdschriften en blootstelling van jongeren aan deze reclame´, concluderen de onderzoekers.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in