Onderzoek: niet minder tabaksreclame
Het akkoord dat de vier grote sigarettenfabrikanten drie jaar geleden bereikten met de Amerikaanse overheid over het verminderen van de…
Volgens onderzoekers geciteerd in de 'New England Journal of Medicine' zijn noch de totale uitgaven aan advertenties, noch de uitingen speciaal gericht op jongeren afgenomen. Zo werd in jongerenbladen voor ´jongerenmerken´ in 1995 56,4 miljoen dollar uitgegeven, in 2000 was dat zelfs meer: 59,6 miljoen. Voor volwassen merken in jongerenbladen werd in 1995 72,2 miljoen dollar uitgegeven, in 2000 67,6 miljoen. Met de advertenties voor jongerenmerken werd meer dan tachtig procent van de jeugd gemiddeld zeventien keer bereikt. ´De overeenkomst met de tabaksindustrie lijkt weinig effect te hebben gehad op reclame in tijdschriften en blootstelling van jongeren aan deze reclame´, concluderen de onderzoekers.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid