Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G reageerde goed op spionagezaak

Door vroegtijdig ingrijpen heeft de communicatieafdeling van Procter & Gamble (P&G) tijd gehad om een crisisplan op te stellen in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G, de Amerikaanse gigant in consumentengoederen met merken als Pantène, Ariël en Pampers, had Vietnamveteranen ingezet om de vuilnisbakken van Unilever te laten doorzoeken. Het zakenblad Fortune bracht het verhaal via zijn website naar buiten. Toen het bericht naar buiten kwam, liet P&G weten dat de wijze waarop de informatie is binnengekomen niet past in zijn beleid. Bovendien had het concern de betrokken medewerkers ontslagen.

related partner content for mobile comes here

Volgens verschillende mensen uit de pr-branche heeft P&G de spionagezaak hiermee adequaat opgelost. 'Ze namen de leiding door er zelf over te praten. Zo had P&G de zaak meteen onder controle', zegt een anonieme ingewijde. Bill Dobson, van externe betrekkingen bij P&G, legt uit waarom zij zo snel konden reageren. 'Het goede nieuws was dat onze advocaten ons heel vroeg bij de zaak hebben betrokken. Zo konden we alles tijdig en goed voorbereiden.' (Bron: PRWeek US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in