Overslaan en naar de inhoud gaan

Schoonmakers campagne FNV Bondgenoten beste vakbondscampagne

De vakbondscampagne 'Schoon Genoeg' heeft Global Organising Award gewonnen, een internationale prijs voor de beste vakbondscampagne. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vijfjaarlijkse prijs wordt dinsdag 9 november uitgereikt tijdens het congres van de wereldwijde vakbondskoepel, de UNI Global Union, in Nagasaki te Japan.

related partner content for mobile comes here

In het voorjaar van 2010 traden schoonmakers in heel het land met opvallende acties uit de onzichtbaarheid. De campagne was met name gericht op grote opdrachtgevers als NS, Schiphol en het UWV. "De schoonmakers toonden daarmee de gevolgen van vage aanbestedingen en een roekeloze race to the bottom. Ze wezen met spectaculaire acties op de maatschappelijke doelstellingen van hun opdrachtgevers en stalen de harten van politici, journalisten en tienduizenden andere Nederlanders," aldus FNV Bondgenoten. De staking leidde op 23 april 2010 tot het gewenste cao.

Het Sociaal Cultureel Planbureau noemde de schoonmakersacties als oorzaak van het gestegen vertrouwen van Nederlanders in de vakbeweging. (FNV Bondgenoten)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in