Schoonmakers campagne FNV Bondgenoten beste vakbondscampagne


De vijfjaarlijkse prijs wordt dinsdag 9 november uitgereikt tijdens het congres van de wereldwijde vakbondskoepel, de UNI Global Union, in Nagasaki te Japan.
In het voorjaar van 2010 traden schoonmakers in heel het land met opvallende acties uit de onzichtbaarheid. De campagne 'Schoon Genoeg' was met name gericht op grote opdrachtgevers als NS, Schiphol en het UWV. "De schoonmakers toonden daarmee de gevolgen van vage aanbestedingen en een roekeloze race to the bottom. Ze wezen met spectaculaire acties op de maatschappelijke doelstellingen van hun opdrachtgevers en stalen de harten van politici, journalisten en tienduizenden andere Nederlanders," aldus FNV Bondgenoten. De staking leidde op 23 april 2010 tot het gewenste cao.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Sociaal Cultureel Planbureau noemde de schoonmakersacties als oorzaak van het gestegen vertrouwen van Nederlanders in de vakbeweging. (FNV Bondgenoten)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid