Overslaan en naar de inhoud gaan

Rogier Swagerman weg bij Emerce

Rogier Swagerman is per gisteren gestopt als hoofdredacteur bij Emerce. Hij gaat werken bij de Welke? gidsen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rogier Swagerman is per gisteren gestopt als hoofdredacteur bij . Hij gaat werken bij de gidsen.

related partner content for mobile comes here

Welke? is onderdeel van ilse media, dus in feite keert hij terug naar zijn oude werkgever. Swagerman was 4 jaar hoofdredacteur bij .

Swagerman was bij Emerce inhoudelijk eindverantwoordelijk voor het blad, de site en de bijeenkomsten (Updates en jaarlijkse Eday). Hij wordt opgevolgd door -hoofdredacteur Alex Beishuizen, die nu dus hoofdredacteur wordt van maar liefst drie bladen: Computable, en Emerce.

Beishuizen voelt echter geen druk: 'De bladen behoren al tot 1 cluster, en hebben 1 uitgever, 1 marketingmanager, 1 salesmanager. Wel worden de taken herverdeeld over de redactie, zo krijgt de adjunct-hoofdredacteur (Johannes van Bentum, EE) van Computable een zwaardere functie. Wat het betekent voor de redactie van Emerce weet ik nog niet, dat moet ik nog bekijken.'

Beishuizen heeft wel plannen voor de bladformule: 'Die wordt aangescherpt. Er is natuurlijk net een restyling geweest, en daar wil ik niet teveel aan tornen, maar het moet inhoudelijk en uiterlijk wat strakker. Emerce moet daarnaast net als vroeger weer meer naar voren kijken, trends signaleren. Nu staan er teveel onderwerpen in die al door andere bladen zijn behandeld. Het mag ook wat kritischer.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in