Overslaan en naar de inhoud gaan

Regels steigerdoekreclame aangescherpt

De stadsdeelraad van Amsterdam-Centrum heeft de voorgestelde versobering van de regels voor steigerdoekreclame aangenomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De versobering houdt in dat de uiting van de adverteerder maximaal 50 pct van het totale oppervlak mag beslaan en dat de rest van het doek moet bestaan uit een gevelimpressie van het achterliggende pand. Vanaf halverwege volgend jaar zullen reclamedragende steigerdoeken op deze manier worden ingevuld.

related partner content for mobile comes here

Het blijft dus mogelijk om steigerdoek te voorzien van reclame, ondanks het verzet van met name de vereniging . De vereniging wilde een algeheel verbod en waarschuwde dat de nominatie van de grachtengordel op de Werelderfgoedlijst van Unesco anders niet zou worden omgezet in een plaatsing.

Steigerdoekreclame exploitant Megamedium is tevreden met deze uitkomst die na drie jaar van overleg met belanghebbenden tot stand is gekomen. "Het is een overwinning voor het medium aangezien het politieke sentiment tegenzat."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in