Overslaan en naar de inhoud gaan

Redactie De Telegraaf reorganiseert: 36 arbeidsplaatsen weg

TMG Landelijke Media wil de organisatie van de redactie van dagblad De Telegraaf vernieuwen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op korte termijn moet er een kwaliteitsslag gerealiseerd worden bij De Telegraaf en bij de daaraan gelieerde hoofdmerken DFT, Vrouw, Privé, Telesport en Autovisie. Daarnaast wil Landelijke Media versnellen in het digitale domein. Dat betekent onder meer dat het aantal arbeidsplaatsen met 36 wordt teruggebracht. 

related partner content for mobile comes here

De nieuwe redactionele organisatie wordt zodanig vormgegeven dat de redactie 24/7 alle bestaande en nieuwe distributiekanalen (onder andere digitaal en print) kan bedienen. De hoofdmerken krijgen in de nieuwe structuur meer ruimte om aanvullende redactionele proposities te ontwikkelen.

Algemeen hoofdredacteur Paul Jansen: &;De Telegraaf slaat de weg in naar vernieuwing. Helaas zijn pijnlijke maatregelen daarbij noodzakelijk, niet alleen uit kostenoverwegingen maar ook om een kwaliteitsslag te maken. We streven ernaar een leidend nieuwsmerk te blijven, zowel in print als digitaal. De papieren krant blijft een belangrijk platform. Ook daarin wordt geïnvesteerd, zowel in oplagebehoud als kwaliteit.&;

De adviesaanvraag met het voorgenomen besluit wordt voorgelegd aan de Ondernemingsraad van TMG Landelijke Media. Medewerkers worden geïnformeerd over de inhoud van dit voorgenomen besluit en de bijbehorende vervolgstappen. Medewerkers die boventallig worden, vallen onder het Sociaal Plan van TMG.

Momenteel zijn er nog 255 voltijds arbeidsplaatsen bij De Telegraaf.

Merkhoofdredacteuren
Per 1 december moet het nieuwe TMG Landelijke Media - waaronder De Telegraaf valt - beginnen. De redactie kreeg langer de tijd, eerder aan Adformatie. Algemeen hoofdredacteur Jansen was bezig met een plan voor de redactionele invulling, maar daar lijkt hij nu haast mee te hebben gemaakt. Er komen ook merkhoofdredacteuren, maar het is nog niet officieel bekend wie dat zijn. ‘Het is niet aan de orde om mensen als Jaap de Groot (Telesport) en Evert Santegoeds (Privé) die nu de kar trekken te vervangen&;, zei De Wit eerder.

Aanzienlijk jongere redactie
Ook zei De Wit dat er op de redactie nog reducties zouden komen. &;Het belangrijkste is echter dat er een andere manier van werken komt. De redactionele organisatie is nu nog steeds te veel dagbladgericht en we willen mobile first gaan werken. Ik verwacht dat de gemiddelde leeftijd op de redactie straks aanzienlijk lager zal zijn dan nu het geval is.’

Voor alles over TMG, .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in