
De verhogingen leiden niet tot hogere totale opbrengsten in 2003, maar zijn nodig om de begrote jaarbedragen te halen. Voor de STER is dit 213 miljoen euro, aldus Minnaar. Het probleem zit in de zogenaamde pakketreclame. Hierbij kopen adverteerders geen vaste reclametijd, maar een gegarandeerde kijkdichtheid voor hun boodschappen. Door de mooie zomer is de kijkdichtheid fors omlaag gegaan. Daardoor hebben de Ster en IP meer zendtijd nodig om aan hun verplichtingen te kunnen voldoen.
Bij de verkoop van pakketreclame voor dit jaar is sprake geweest van een prijzenslag, aldus Minnaar. Nu moeten voor de al lagere bedragen meer zendtijd worden ingezet en daardoor is men eigenlijk duurder uit. Adverteerders die zendtijd willen in specifieke reclameblokken hebben altijd voorrang op de pakketboodschappen, maar zij zullen de komende tijd wel dieper in de buidel moeten tasten (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee