Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclametarieven tv stijgen meer dan verwacht

De tarieven voor tv-reclame gaan meer omhoog dan was verwacht. Voor het hele lopende jaar schat Ster-directeur Julius Minnaar dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verhogingen leiden niet tot hogere totale opbrengsten in 2003, maar zijn nodig om de begrote jaarbedragen te halen. Voor de STER is dit 213 miljoen euro, aldus Minnaar. Het probleem zit in de zogenaamde pakketreclame. Hierbij kopen adverteerders geen vaste reclametijd, maar een gegarandeerde kijkdichtheid voor hun boodschappen. Door de mooie zomer is de kijkdichtheid fors omlaag gegaan. Daardoor hebben de Ster en IP meer zendtijd nodig om aan hun verplichtingen te kunnen voldoen.

Bij de verkoop van pakketreclame voor dit jaar is sprake geweest van een prijzenslag, aldus Minnaar. Nu moeten voor de al lagere bedragen meer zendtijd worden ingezet en daardoor is men eigenlijk duurder uit. Adverteerders die zendtijd willen in specifieke reclameblokken hebben altijd voorrang op de pakketboodschappen, maar zij zullen de komende tijd wel dieper in de buidel moeten tasten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in