Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame in bushokje selecteert publiek

Een reclame in een bushokje op Oxford Street richt zich enkel op vrouwen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen als een vrouw het hokje binnenwandelt, start een filmpje dat verwerkt zit in een poster. In het kader van de ‘Omdat ik een meisje ben’-campagne wil liefdadigheidsorganisatie Plan UK mannen laten merken 'hoe het voelt als fundamentele keuzes je afgenomen worden'. Dat meldt NRC Handelsblad.
Zodra er iemand voor de poster komt te staan, meet een camera de afstand tussen de ogen, breedte van de neus, lengte van de kaaklijn en vorm van de jukbeenderen en bepaalt zo het geslacht. Vrouwen krijgen een filmpje over drie meisjes in Mali, Thailand en Groot-Brittannië te zien; mannen het webadres van Plan UK.
De reclame hangt nog twee weken in Oxford Street als proef. Exploitant Clear Channel UK meldt dat bedrijven in de rij staan om ‘slimme’ reclame te kunnen maken en zo hun gewenste publiek te bereiken.
Bron: NRC Handelsblad (Rianne Kouwenaar).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in