Reclame in bushokje selecteert publiek
Alleen als een vrouw het hokje binnenwandelt, start een filmpje dat verwerkt zit in een poster. In het kader van de ‘Omdat ik een meisje ben’-campagne wil liefdadigheidsorganisatie Plan UK mannen laten merken 'hoe het voelt als fundamentele keuzes je afgenomen worden'. Dat meldt NRC Handelsblad.
Zodra er iemand voor de poster komt te staan, meet een camera de afstand tussen de ogen, breedte van de neus, lengte van de kaaklijn en vorm van de jukbeenderen en bepaalt zo het geslacht. Vrouwen krijgen een filmpje over drie meisjes in Mali, Thailand en Groot-Brittannië te zien; mannen het webadres van Plan UK.
De reclame hangt nog twee weken in Oxford Street als proef. Exploitant Clear Channel UK meldt dat bedrijven in de rij staan om ‘slimme’ reclame te kunnen maken en zo hun gewenste publiek te bereiken.
Bron: NRC Handelsblad (Rianne Kouwenaar).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid