Overslaan en naar de inhoud gaan

Rainproof moet vanzelfsprekendheid worden

Daarom ontwikkelde Koeweiden Postma in opdracht van Waternet een nieuw netwerkmerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is een open platform voor onder andere het creëren van bewustzijn over de steeds zwaardere regenvallen die voor complicaties kunnen gaan zorgen.

related partner content for mobile comes here

Bewoners van Amsterdam, ambtenaren, woningcorporaties, kennisinstituten, ingenieursbureaus, projectontwikkelaars, bouwbedrijven, tuincentra kunnen een bijdrage leveren om de stad regenbestendig te maken.

Zware regenbuien

Dit is zeer actueel, meent Koeweiden Postma, want door veranderingen in het klimaat zullen er steeds vaker zware regenbuien voorkomen, terwijl door bebouwing, asfalt en tegels overal het water steeds moeilijker weg kan.

Rainproof heeft als doel: het creëren van bewustzijn en het op gang brengen van initiatieven waarbij het vele regenwater minder schadelijke gevolgen heeft.

Hugo van den Bos, strategy director Koeweiden Postma: ‘Rainproof is geen corporate of productmerk, en ook geen keurmerk, maar staat voor een beweging. Het merk is wel gedeponeerd, maar iedereen die meedoet mag er gebruik van maken.

‘Ook andere steden, nationaal en internationaal, kunnen het oppakken en het zich “eigen” maken, zolang ze vanuit dezelfde publiek/private netwerkgedachte opereren’.

Rainproof is een perfect voorbeeld van &;agile branding&;, meent Van den Bos.

‘Regenbestendig handelen is verbonden aan heel veel verschillende thema’s’, zegt Lot Locher van Amsterdam Rainproof. ‘Regen bestaat uit vele kleine druppels die je moet aanpakken daar waar ze vallen.’ Deze verscheidenheid en aanpak komt tot uiting in het merk dat Koeweiden Postma ontwierp.

Samen met Total Active Media zijn de eerste stappen gezet voor een communicatieconcept en wordt het digitale platform ontworpen.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in