Overslaan en naar de inhoud gaan

PwC: 'Advertentiebudgetten definitief van tv naar internet'

Adviesorganisatie PwC zegt in haar Entertainment & Media Outlook 2014-2018 dat het medium televisie voor grote uitdagingen staat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Accountant- en adviesorganisatie PwC trekt in haar Entertainment & Media Outlook 2014-2018 de conclusie dat economisch herstel ervoor zorgt dat de inkomsten uit tv-advertenties de komende jaren nog stijgen, maar dat dit medium desonndanks voor grote uitdagingen staat. PwC: &;Pas in 2016 zijn de tv reclame inkomsten weer boven 1 miljard euro en daarmee op het niveau van 2011. Tegelijk wint de verschuiving naar andere digitale kanalen aan terrein om tv op achterstand te zetten.&;

related partner content for mobile comes here

Ennèl van Eeden, mediaspecialist bij PwC, zegt in een verklaring naar aanleiding van de Entertainment & Media Outlook het volgende: &;Consumenten hebben de afgelopen jaren zoveel mogelijkheden gekregen om content en nieuws tot zich te nemen. Een traditioneel massamedium als tv legt het op den duur af tegen de flexibiliteit en de talloze mogelijkheden van internet. Publieke- én commerciële omroepen proberen wel in te spelen op trends als video on demand services die aan populariteit winnen. Zowel de content als de faciliteiten zijn sterk verbeterd. Bovendien kent Nederland een van de hoogste penetratie van breedband, waardoor de meeste huishoudens kunnen streamen in hoge kwaliteit.&;

Bron: PwC

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in