PO: kijkcijferstijging door nieuwe zenderindeling
Dat meldt Publieke Omroep. In de doelgroepen 25-54 jaar, mannen 25-54 jaar, mannen 25-54 jaar AB1 en business-to-business was de Publieke Omroep de laatste vier maanden van 2006 marktleider.
Het aandeel van business-to-business steeg van 4 september tot en met 31 december 2006 met 2,7 procent het meest. Ook weet de Publieke Omroep weer meer jongeren aan zich te binden.
’Het succes van het programmeermodel is voor Ster en haar adverteerders een uitermate gunstige ontwikkeling. Door de nieuwe zenderindeling stemmen weer meer kijkers af op de Publieke Omroep, waardoor het bereik voor adverteerders wordt vergroot’, zegt Ster-directeur Arian Buurman.
Daarnaast blijft Ster bereik toevoegen. Mensen die weinig televisie kijken, stemmen vaker af op een publieke zender. Als een adverteerder Ster en een commerciële exploitant inzet, ligt het bereik van 25-54 jarigen gemiddeld 4 procent hoger dan wanneer een campagne alleen op commerciële zenders te zien is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid