Overslaan en naar de inhoud gaan

Plasterk: versoepeling reclameregels commerciëlen

Minister Ronald Plasterk (OC&W) komt nog dit jaar met een wetsvoorstel om de reclameregels voor de commerciële omroep te versoepelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft hij vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer. De Tweede Kamer heeft gevraagd om versoepeling van de reclameregels. Zo kan het concurrentienadeel van de Nederlandse omroepen op de op Nederland gerichte omroepen die vanuit Luxemburg opereren worden verkleind. Zij zullen films iets vaker mogen onderbreken voor reclame, maar er komt een verbod op alcoholreclame voor 21.00 uur.

related partner content for mobile comes here

Ook wil Plasterk de multimediale taak van de publieke omroep beter regelen. Nu gelden voor themakanalen en diensten als Gemist andere regels dan voor de algemene radio- en tv-zenders. Plasterk wil dat voor alle activiteiten van de publieke omroep dezelfde regels gelden. ‘Dit is nodig in reactie op de snelle digitalisering van het medialandschap en het veranderende mediagebruik (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in