Overslaan en naar de inhoud gaan

Persberichten met beeld scoren vele, vele malen beter

Maar ze worden nog heel weinig verstuurd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PR Newswire heeft onlangs een analyse gemaakt van alle persberichten die het heeft verstuurd. Er werden er meer dan een miljoen onder de loep genomen en gekeken naar het bereik dat ze hadden.

related partner content for mobile comes here

Daaruit kwam een belangrijke conclusie naar voren: beeld werkt beter. Veel beter. Een persbericht met slechts een plaatje erbij heeft wordt veel vaker gezien dan wanneer er alleen tekst op staat. 92 procent meer bereik zelfs, aldus PR Newswire.

Maar het wordt nog gekker. Een persbericht: met meer dan 1 visueel element erbij laat zelfs een stijging zien van 552 procent.

Een multimediale press release die bovendien linkt naar een campagnesite zou volgens PR Newswire zelfs 5.092 procent stijging van bereik laten zien.

Dat is enorm natuurlijk, en er valt ook op eenvoudige wijze enorme en winst te behalen als we de cijfers mogen geloven. 86 procent van de persberichten bevatten namelijk geen enkel beeld. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in