Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouders houden kinderen niet bij op mediagebied

Ouders blijven sterk achter bij het gebruik van online media in verhouding tot hun eigen kinderen zodra die naar het voortgezet onderwijs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van in het kader van de Week van de Mediawijsheid (van 21 tot 27 november). Uit het onderzoek onder 251 jongeren in de leeftijd van 10 tot en met 14 jaar en 317 ouders blijkt dat vooral het gebruik van sociale media fors stijgt na de overstap naar het voortgezet onderwijs.

related partner content for mobile comes here

Op de basisschool zijn YouTube (85 procent), zoekmachines (80 procent) en Hyves (72 procent) nog het meest populair. Op het voortgezet onderwijs blijft YouTube populair, maar daarnaast nemen e-mail (van 55 naar 79 procent), Facebook (van 11 naar 27 procent), MSN (van 26 naar 70 procent) en Twitter (van 4 naar 31 procent) meer tijd van scholieren in beslag.

Bijna 1 op de 5 ouders beschouwen digitaal pesten, ongewenste intimiteiten en misbruik van privégegevens als de grootste potentiële problemen die hun kinderen in de digitale wereld tegen kunnen komen. Ouders die zelf actief zijn, schatten de risico's hoger in.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in