Overslaan en naar de inhoud gaan

Opmars DVD zet door, VHS daalt licht

De opkomst van DVD heeft de Nederlandse producenten van videofilms en DVDs (verenigd in de NVPI) ook in 2001 een goed jaar bezorgd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het eerst besteedden consumenten meer geld aan de koop van DVDs dan aan videobanden (VHS). Bij verhuur is dit nog niet zo. In totaal werden er 22 pct meer films verkocht en 8 pct meer films gehuurd bij videotheken. VHS leverde in 2001 enige procenten in, zowel bij verkoop als in verhuur. Het genre Animated is echter onverminderd populair op VHS. De totale consumentenomzet van films-in-de-thuissituatie bedroeg bijna 328,8 miljoen euro, dit is een stijging van 22 pct, aldus de NVPI.

related partner content for mobile comes here

Eind 2001 was ongeveer 10 pct van de Nederlandse huishoudens in het bezit van een DVD speler. Voor een dergelijk jonge drager is dat in een korte tijd een zeer hoge penetratiegraad. Hierbij moet echter niet vergeten worden dat 88 pct van de Nederlandse huishoudens in het bezit is van een VHS speler. ‘Naar verwachting zal de DVD-markt de komende jaren blijven groeien maar zal VHS, zeker de komende jaren, een nog veel verkocht medium blijven’, aldus de NVPI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in