Overslaan en naar de inhoud gaan

Oud is in, maar we beseffen het nog niet

Gefixeerd als ze zijn op alles wat jong is, zien marketeers nog altijd een belangrijke groep consumenten over het hoofd: die van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fit, ondernemend en in het bezit van een dikke portemonnee. De vijftigplussers zijn in opmars. En ze zijn in veel opzichten een aantrekkelijker marketingdoelwit dan de jongeren. Want de senioren, ook wel 'Woopies' (well off old people) of 'Selpies' (second life people) genoemd, zijn reislustiger dan welke leeftijdscategorie ook, ze consumeren aanzienlijk meer cultuur en ze rennen, fietsen en skiën dat de stukken eraf vliegen. Tel daarbij hun flexibele instelling en hun positieve houding ten opzichte van nieuwe uitdagingen en je ziet de ideale consument voor je. En toch, slechts weinig bedrijven nemen de sterk groeiende 'ouderen'markt serieus, zo klaagde onlangs nog een Duitse seniorenmarketeer. Veel verder dan de 65-pluspas komt men meestal niet, constateerde hij somber. In de Verenig-de Staten is dat heel anders. De Universiteit van Georgia kent al sinds 1989 een instituut voor Seniorenmarketing, het blad van de gepensioneerdenbond, Modern Maturity, is met een oplage van twintig miljoen het grootste tijdschrift van het land en het National Institute on Aging helpt internetfirma's om hun websi-tes toegankelijk te maken voor de oudere consument. Maar in de VS is dan ook driekwart van het nationaal vermogen en de helft van alle creditcards in handen van ouderen, en worden twee van de vijf nieuwe auto's aan senioren verkocht.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in