Oud is in, maar we beseffen het nog niet


Fit, ondernemend en in het bezit van een dikke portemonnee. De vijftigplussers zijn in opmars. En ze zijn in veel opzichten een aantrekkelijker marketingdoelwit dan de jongeren. Want de senioren, ook wel 'Woopies' (well off old people) of 'Selpies' (second life people) genoemd, zijn reislustiger dan welke leeftijdscategorie ook, ze consumeren aanzienlijk meer cultuur en ze rennen, fietsen en skiën dat de stukken eraf vliegen. Tel daarbij hun flexibele instelling en hun positieve houding ten opzichte van nieuwe uitdagingen en je ziet de ideale consument voor je. En toch, slechts weinig bedrijven nemen de sterk groeiende 'ouderen'markt serieus, zo klaagde onlangs nog een Duitse seniorenmarketeer. Veel verder dan de 65-pluspas komt men meestal niet, constateerde hij somber. In de Verenig-de Staten is dat heel anders. De Universiteit van Georgia kent al sinds 1989 een instituut voor Seniorenmarketing, het blad van de gepensioneerdenbond, Modern Maturity, is met een oplage van twintig miljoen het grootste tijdschrift van het land en het National Institute on Aging helpt internetfirma's om hun websi-tes toegankelijk te maken voor de oudere consument. Maar in de VS is dan ook driekwart van het nationaal vermogen en de helft van alle creditcards in handen van ouderen, en worden twee van de vijf nieuwe auto's aan senioren verkocht.
<#FONT SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid