Overslaan en naar de inhoud gaan

Martin Sorrel van WPP: ‘economisch herstel blijft uit’

Naar de mening van Martin Sorrel, group chief executive van WPP (het bureaunetwerk waar O&M, Y&R en JWT deel van uitmaken), is er nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Het blijft gewoon moeilijk. Het herstel gaat langzaam en ik denk dat we pas in 2004 echt verbetering zullen zien. Dan zijn er weer Olympische Spelen en Amerikaanse presidentsverkiezingen. Van het WK Voetbal in Japan en Korea verwacht ik dit jaar geen echte push in de mediabestedingen. De sponsorbijdragen voor het Engelse team zijn deze week nog verlaagd van 3,5 miljoen naar 2 miljoen pond.’

related partner content for mobile comes here

Sorrel was deze week in Nederland voor de opening van het nieuwe kantoor van Ogilvy in Amsterdam, waar alle disciplines nu op één plek bijeen zitten. Hij was kritisch over de huidige gewoonte onder vooral Amerikaanse marketeers om forse discounts op hun merken te geven. ‘Het is onverstandig om nu zulke prijspromoties te houden, want je corrigeert dat niet meer als het economische beter gaat. Je maakt van merken commodities.’Gevraagd naar zijn grootste uitdaging op dit moment zegt Sorrel dan ook: ‘door de recessie komen’.

Sorrel meldde ook dat zijn WPP-groep niet als advertising agency te boek wil staan. Van de totale omzet komt binnen vijf jaar eenderde uit advertising en tweederde uit non-advertising, zoals crm, pr en vooral interne communicatie. Sorrel verwacht vooral een grote groei op dit laatste terrein. ‘Ondernemingen merken steeds meer dat het geen zin heeft om een beeld te adverteren, als het binnen nog niet waargemaakt wordt. Ceo’s worstelen enorm met de vraag hoe ze hun strategie en de structuren intern moeten invoeren. Daar doen we nu het meeste werk in.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in