Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame kan verkopen opstuwen

Online reclame kan een positieve invloed hebben op de consumentenperceptie van merken en de offline verkopen gemiddeld met 6.6 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek, gedaan bij acht merken van vijf fabrikanten, richtte zich op de invloed van internetreclame op koopgedrag en attitudes bij de consument. De resultaten vertonen hogere brand awareness (ongeholpen: 1.8 tot 23.9 procent), hogere message recall en hogere verkopen.

related partner content for mobile comes here

Als gevolg van de online reclame variëren de stijgingen van nul voor twee merken tot 22,5 procent voor een merk met een nieuwe lijnextentie. 'Het onderzoek weerspreekt niet alleen het idee dat mensen banners negeren, maar dat online reclame ook werkt op belangrijkste maatstaf: omzet', zei Brian Murphy van Information Resources.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in